Gündem

MEB Sağlıkla İlgili Okul Mezunları Arasından 73 Öğretmen Alacak

Milli Eğitim Bakanlığı 15 Bin Öğretmen alım ilanını yayınladı. Sağlık alanından 73 öğretmen alınacak.

personel sağlık 

Duyuru aşağıdadır. Sağlıkla ilgili alanlara kimler başvurabilir. Ayrıntılı hazırlanmış haberimiz personel sağlık instagram sayfasında. Takip için tıklayın 

T.C.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Personel Genel Müdürlüğü

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİĞE BAŞVURU DUYURUSU

Bu Duyuru: 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu, 7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu, 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik, Sözleşmeli Öğretmen İstihdamına İlişkin Yönetmelik, Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının Öğretmenlik Alanları, Atama ve Ders Okutma Esasları hakkındaki 20.02.2014 tarihli 9 sayılı Kurul Kararı'nda yer alan hükümler doğrultusunda hazırlanmıştır. Duyuru'da yer almayan hususlarda ilgili mevzuat geçerlidir.

Başvurular, Ek-1 Atama Yapılacak Alanlar ile Başvuruya Esas Olacak Taban Puan ve Kontenjan Listesi'nde belirlenen alanlar sınırlılığında ve Ek-2 Takvim'de belirlenen süre içerisinde alınacaktır.

Bakanlığımızca veya il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından gerektiğinde adayla iletişim kurulabilmesi için aday tarafından sisteme girilen iletişim bilgilerinin (ikamet adresi, cep telefonu, e-posta vb.) tam, doğru ve güncel olması önem arz etmektedir.

Başvuruda bulunan adaylar Duyuru'da ve ilgili mevzuatta yer alan düzenlemeleri kabul etmiş sayılırlar. Adaylar herhangi bir sorunla karşılaştıklarında öncelikle Ek-3 İl Millî Eğitim Müdürlükleri İletişim Bilgileri tablosunda yer alan iletişim numaralarını kullanarak ilgili il millî eğitim müdürlüğüyle irtibata geçmelidirler. illî Eğitim Bakanlığı tarafından başvuru ve atama işlemleri ile ilgili yeni kararlar ve gerekli görülen değişikliklere ilişkin bilgiler, personel.meb.gov.tr adresinden kamuoyuna duyurulacaktır. Bu nedenle ilgililerin Personel Genel Müdürlüğünün resmî internet sayfasını sık sık kontrol etmeleri yararlarına olacaktır. 

SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİĞE BAŞVURU DUYURUSU
- NİSAN 2025-

Bakanlığımıza bağlı resmî eğitim kurumlarında görev yapmak üzere; 657 sayı Memurları Kanunu'nun 4/B maddesi kapsamında, Ek-1 Atama Yapılacak Al Başvuruya Esas Olacak Taban Puan ve Kontenjan Listesi'nde belirtilen alanlarda sözleşmeli öğretmenliğe atanmak üzere başvuru işlemi, aşağıda yer alan açıklamalar çerçevesinde yapılacaktır. Başvuru işlemleri, Başvuru ve Tercih Başvurusu olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilecektir.

A. Başvuru Şartları

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48'inci maddesinde belirtilen genel şartları taşımak,

Türk vatandaşı olmak (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları için Türk vatandaşı olma şartı aranmayacaktır.),

Mezun olunan yükseköğretim programı, öğretmenli“ atanacakların tespitine ilişkin Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.    hli ve 9 sayılı Kurul Kararı'na

göre atama yapılacak alana uygun olmak,

Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun olanların ihtiyacı karşılamadığı alanlara atanacaklar hariç olmak üzere, Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını ya da Pedagojik Formasyon Programı/Pedagojik Formasyon Eğitimi ÇSertifika Programından birini başarıyla tamamlamış olmak,

Yurt dışındaki yükseköğretim kuramlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca yükseköğrenimlerinin ve/veya pedagojik formasyon belgelerinin yurt içindeki yükseköğretim kuramlarına veya programlarına denkliği kabul edilmiş olmak, 2024 yılında yapılan Kamu Personel Seçme Sınavı'nda atanacağı alan için puan türleri (KPSSP10, KPSSP120, KPSSP121) itibarıyla 50 ve üzerinde puan almış olmak, Devlet memurluğundan veya öğretmenlik mesleğinden çıkarılmayı gerektiren bir ceza almamış olmak,

7528 sayılı Öğretmenlik meslek Kanunu 25. maddesinde sayılan suçlardan  mahkûm olmak

Bakanlığımıza 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak atanan ancak ataması iptal edilenler ile sözleşmeli öğretmen olarak çalışmakta iken sözleşmesi feshedilenler bakımından, başvuru tarihinin son günü itibarıyla bir yıllık bekleme süresini tamamlamış olmak,

10. Diğer k amu kurum ve kuruluşlarında 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak görev yapmakta iken sözleşmesi feshedilenler bakımından Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasları'nın ek 1'inci maddesinde sayılan istisnalar hariç olmak üzere başvuru tarihinin son günü itibarıyla bir yıllık bekleme süresini tamamlamış olmak,

Hâlen Bakanlığımızda veya herhangi bir kamu kurum ve kuruluşunda 657 sayılı Kanun'un 4/B maddesi kapsamında sözleşmeli öğretmen olarak çalışmıyor olmak şartları aranacaktır.
 

Başvuruya İlişkin Genel Açıklamalar

Sözleşmeli öğretmenlik için yapılacak sözlü sınava katılacak adayları belirlemek üzere başvurular, Ek-2 Takvim'de belirtilen süre içerisinde ilkatama.meb.gov.tr adresi Elektronik Başvuru Formu doldurmak suretiyle yapılacaktır.
Adaylar başvuru sistemine e-Devlet kullanıcı adı ve şifreleriyle giriş yapacaklardır. Başvuru sürecinin tamamı elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.
Başvurulara ilişkin kayıtların Ek-2 Takvim'de belirtilen başvuru bitiş günü saat 16.00'ya kadar tamamlanması gerekmektedir.
Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun olan ancak bu mezuniyetleri başvuru sisteminde yer almayanlar, mezuniyet belgesi veya diploma örneğini bulundukları ildeki il millî eğitim müdürlüğüne başvuru süresi içerisinde teslim edecek, il millî eğitim müdürlüğünce mezuniyet belgesi veya diploma örneği Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına yine başvuru süresi içerisinde e- posta ekinde gönderilecektir. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul Kararı'na göre uygun bulunan mezuniyet programları başvuru sistemine eklenecektir. Bu sürecin adaylar tarafından takip edilmesi gerekmektedir.
Adaylar; Türkçe, İlköğretim Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya, Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi, İngilizce, Rehberlik, Okul Öncesi, Sınıf Öğretmenliği, Beden Eğitimi ve İmam-
Hatip Lisesi Meslek Dersleri alanları bakımından KPSSP121 puan türünden; Almanca, Arapça ve Rusça alanlarına KPSSP120 puan türünden; diğer alanlar bakımından ise KPSSP10 puan türünden 50 ve üzerinde puan almış olmaları kaydıyla başvuruda bulunabilecektir. Bu kapsamda başvurular KPSS puan üstünlüğü esasına göre değerlendiril ecekti r.
Mezuniyetleri birden fazla alana kaynak teşkil eden adaylar, sadece bir alana atanmak üzere başvuruda bulunabileceklerdir.
Adayların başvuruda sisteme girdikleri iletişim bilgileri (ikamet adresi, cep telefonu, e- posta vb.) herhangi bir problemle karşılaşıldığında adayla iletişim kurmak ve güvenlik soruşturması ve arşiv gerekmektedir. Adayların bu bilgileri sisteme doğru ve eksiksiz girmeleri önem arz etmektedir.
Adaylar Elektro jvuru Formu'na güncel fotoğraflarını yükleyeceklerdir.
10.    Adaylar başv    elektronik ortamda onaylanması için bir il veya ilçe millî eğitim
müdürlüğü    ir.
11.    Atamaya    lgeler (mezuniyet belgesi veya diplomanın, varsa pedagojik formasyon
belgesinin, varsa denklik belgesinin ön ve arka yüzleri ile felsefe bölümü mezunlarından 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji; sosyoloji bölümü mezunlarından 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair belge vb.) taranarak elektronik ortamda aday tarafından sisteme yüklenecektir.
12.    Adayın Elektronik Başvuru Formu'nda seçmiş olduğu yükseköğretim programı, eğitim fakültesi dışındaki bir program ise; onay ekranına “Pedagojik Formasyon Belgesi var mı?” sorusu gelecektir. Belgesini ibraz eden adaylar için bu alanın işaretlenerek belge tarih ve sayısının girilmesi zorunludur. Lisans diplomalarında “Pedagojik formasyon görmüştür.” ifadesi bulunan adayların, öğrenimleri süresince kaç kredilik pedagojik formasyon dersi aldıklarını gösterir belgeyi mezun oldukları fakültelerden almaları ve bu belgenin tarih ve sayısını girmeleri gerekmektedir. 
13.    Pedagojik formasyon belgesinde belge sayısının olmaması durumunda ekranda say alanına “0” (sıfır) girilecektir.
14.    Adaylardan başvuruda sağlık, askerlik ve adlî sicil durumlarına ilişkin belge istenmeyecek, Elektronik Başvuru Formu'nda beyan alınacaktır. Bu beyanlara ilişkin belgeler adayın atanması hâlinde göreve başlatılmadan önce istenecektir.
15.    Başvuru tarihi itibarıyla askerlik için sevke tabi olanlar ile hâlen askerlik hizmetini yapmakta olan öğretmen adayları başvuruda bulunabilecektir. Bu adaylardan askerlik
hizmetini yapmakta iken öğretmenliğe atananlar, hâlen askerde olduklarını ve muhtemel
terhis tarihlerini gösterir belgeyi en kısa süre içinde dilekçe ekinde atandıkları il millî
eğitim müdürlüklerine göndermeleri ve terhis tarihini takip eden bir ay içinde göreve başlamaları gerekmektedir.
16.    Başvuruya ait kayıt işlemi tamamlandıktan sonra yapılan başvuru elektronik ortamda incelenmek üzere aday tarafından seçilen il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünün sistemine yansıyacaktır.
17.    Başvurular ilgili il veya ilçe millî eğitim müdürlüğünce incelenecek uygun olan
başvurular sistem üzerinden onaylanacak uygun ol belirtilmek suretiyle reddedilecektir.
arının sistem üzerinden takip edilmesi adayların
sorumluluğundadır.
19.    Adaylar, il veya ilçe millî eğitim müdürlüklerince onaylanan başvurularını (mezuniyet bilgisinin, başvurulan alanın, iletişim bilgilerinin hatalı olması vb. nedenler) sistem üzerinden iptal ederek süresi içerisinde yeniden başvuru yapabileceklerdir. İptal işlemi aday tarafından gerçekleştirilecektir.
20.    Başvuru takviminin son günlerinde başvuru yapılması durumunda başvurusu hatalı ya da eksik belge sebebiyle reddedilenlerin yeniden başvuru yapması mümkün olamayabileceğinden adayların başvurularını olabildiğince erken tamamlamaları ve onay/ret işlemlerini takip etmeleri gerekmektedir.
21.    Elektronik Başvuru Formu haricinde veya süresi dışında, atama alanı ve mezun olduğu yükseköğretim programı yanlış girilerek yapılan başvurular ile başvuru şartlarını taşımadığı hâlde gerçeğe aykırı belgeyle ya da beyanda bulunarak, evrakta tahrifat yaparak gerçek durumunu gizleyerek yapılan başvurular ve buna bağlı gerçekleştirilmiş tüm işlemler geçersiz sayılacaktır.
22.    Elektronik Başvuru Formu'nda beyan edilen bilgilerin doğruluğundan adaylar sorumlu olacaklardır.
23.    Başvurusu onaylanan aday, Elektronik Başvuru Formu'nu muhafaza edecektir.
24.    Bu duy uruda yapılan bilgilendirmelere ek olarak oluşabilecek durumlar ile uygulamaya yönelik açıklamalar Bakanlığın personel.meb.gov.tr internet adresinde duyurulacaktır. Adayların hak kaybına uğramamaları bakımından bu bilgilendirmeleri takip etmeleri gerekmektedir. 

C.Öğretmenliğe Atamaya Kaynak Programlar

Yükseköğretim kurumlarından mezun olanların hangi alan öğretmenliğine atanabilecekleri, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli ve 9 sayıl Kurul Kararında belirlenmiştir. Başvuru yapacak adaylar, ttkb.meb.gov.tr internet adresinden öğrenimlerine göre hangi alana atanabileceklerini görebileceklerdir.
Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olanların yükseköğreniminin ve/veya pedagojik formasyon belgesinin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denkliğinin Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca kabul edilmiş olması gerekmektedir.
Hoca Ahmet Yesevî Uluslararası Türk-Kazak Üniversitesi ile Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi mezunlarından denklik belgesi istenmeyecektir.
Adaylar mezun oldukları yükseköğretim programının atama yapılacak alana uygunluğunu https://pbs.meb.gov.tr/kaynak-okul/Giris/Index adresinden kontrol edebilecektir.
DİKKAT! Başvuru yapacak adayların kaynak yükseköğretim programı/fakülte ile atama alanı kontrolü sırasında ilgili ekranda yer alan ve ilgili program/fakülteye ilişkin özel durumların bulunduğu “Notlar” başlığı altındaki kodları dikkatlice incelemesi gerekmektedir.
Örneğin Şekil-Tde ilgili yükseköğretim programı için Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının mütalaası gereği bu bölümden 1 Ekim 2015 tarihinden önce mezun olanlar ile bu bölüme kayıtlı olanlar Sağlık Bilgisi alanına atanmak üzere başvuruda bulunabilmektedir.
4901 Sağlık Bilgisi
1 kayıttan 1 -1 arasındaki kayıtlar gösteriliyor (29 kayıt içerisinden bulunan)
Başkent Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Kurumlan İşletmeciliği

        
 Kodu Açıklama   
1    "Ortaöğretim Alan Öğrait»rt£n1*ği îezsız Yüksek Lisans", Milli Eğitim Bakanlığı ile Yüksek Öğretim Kurulu İşbirliği ile açılan "Pedagojik Formasyon" vaya 33 kredilik
(    *^Bks^,e,menlisi -rtifika" p,09rarnl"da"herhan9i—basarl - ,amar"ladl8,n'bel9elendirenler
( 48    1 Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 18.03.2020 tarihli ve 5652360 sayılı, 12.02.2021 tarihli ve 20583218 sayılı mütalaaları qereqince; Sağlık Kurumlan Yöneticiliği ile
l    J Sağlık Yönetimi Bölümü Bölümünderj 1 Ekim 2015 tarihinden önce mezun olanlar ile bu bölümlere kayıtlı adaylarŞSağlık Bilgisi alanına başvuru yapabilir.

İlk Önceki    Sonraki Son
5. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının 15.02.2012 tarihli ve 2012/5 sayılı kararı doğrultusunda, Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti hukukuna göre kurulmuş olan üniversitelerden mezun olanlar hakkında aşağıdaki şekilde işlem ılacaktır:
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'ndeki üniversitelerden 2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılından önce mezun olanlar Yükseköğretim Kurulu Başkanlığına başvurarak denklik ya da yükseköğrenimlerinin geçerli olduğuna dair belge alacaktır. Adaylar bu belgelerden biriyle öğretmenlik başvurusunda bulunabilecek, belge ibraz edemeyen adaylar ise başvuruda bulunamayacaklardır.

5.2.    2011-2012 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılından itibaren mezun olanlardan denklik belgesi istenmeyecek ancak mezuniyet belgelerinin arka yüzünde mezun oldukları yükseköğretim kurumuna Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yerleştirildiklerine dair Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Millî Eğitim ve Kültür Bakanlığı tarafından onaylandığına ilişkin ibare olması gerekmektedir.
6. İbraz edilen denklik belgelerinde “Öğretmen atamalarında geçersizdir.” şerhi bulunanların başvuruları kabul edilmeyecektir.
Ç. Pedagojik Formasyon
1.    Öğretmenliğe kaynak teşkil eden yükseköğretim programları dışındaki programlardan mezun olan adayların;
1.1. Ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans diploması ya da belgesi,
1.2.    Pedagojik formasyon eğitimi sertifikası belgesi,
1.3.    İlköğretim sınıf öğretmenliği sertifikası (33 kredilik),
1.4.    İngilizce öğretmenliği sertifikası,
1.5.    Lisans mezunu olmadan önce meslek yüksekokullarında öğrenim görenlerin bu sürede aldıkları pedagojik formasyon belgesi
yukarıda sayılan belgelerden herhangi birine sahip olmaları gerekmektedir.
2.    Herhangi bir öğretmenlik alanında alınan pedagojik formasyon eğitimi diğer alanlar için de geçerli sayılacaktır. 

29 Yürürlükte bul    Karar eki çizelgede yer verilmeyen daha önceki kararlarda yeralan ve adları değişen yükseköğretim kurulularının lisans düzeyindeki öğretmenlik
Drrjarantlarından mezun olanlar.
H
**    .
Ankara 11. İdare Mahkemesinin E2017/1173, K;2017/3213 sayılı karan uyarınca. Yükseköğretim Yürütme Kurulu Başkanlığınca verilen 17/06/2009 tarihli kararın iptal edilerek, aynı kurulun verdiği 08/07/200-1 tarihli kararın geçerli sayılması.
müdürlükleri, onaylanan Elektronik Başvuru Formunun çıktısı e yüklemiş olduğu belgelerin çıktısını alarak iki yıl süreyle muhafaza
Not: Adayın sisteme yüklemiş olduğu atamaya esas belgeler ile Elektronik Başvuru Formu'na atama işlemi sonrasında da ihtiyaç duyulabileceğinden il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin bu belgeleri muhafaza etmeleri hukuki zorunluluktur.
5. Onay modülünde, adayın seçmiş olduğu yükseköğretim programı için gerekli olan belgeler ile açıklamaları içeren uyarı alanları bulunmaktadır. Bu alanların işaretlenmesi zorunludur. Bu işlem Bakanlığın onay yetkili kullanıcısı tarafından uyarıların okunduğu anlamını taşımakta olup evrak incelemesi sırasında işaretlenmiş olan uyarılara dikkat edilmesi gerekmektedir. 
6.
Başvuru onay sürecine ilişkin iş ve işlemlerden il/ilçe millî eğitim müdürleri dâhil olma üzere başvuru onay komisyonunda görevli il millî eğitim müdür yardımcısı veya il/ilç şube müdürü ile görevli personel birlikte sorumlu olacaktır.
Başvurularda e-Devlet üzerinden aldıkları Mezun Belgesini sisteme yükleyen adayların bu belgeleri, e-Devlet üzerinde turkiye.gov.tr/belge-dogrulama adresinden doğrulanarak kabul edilecektir.
Adayların başvuru onaylama işlemleri; Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul Kararının geçici maddeleri de dâhil olmak üzere ilgili maddeleri ve eki Çizelge ile bu Çizelge'de mezun olunan yükseköğretim programlarına/fakültelerine göre belirlenen öncelik durumları ate alınarak yapılacaktır.
Onay işlemi sırasında adayın mezuniyetine ilişkin sisteme yüklemiş olduğu belgeler doğrultusunda adayın sistem üzerinde beyan ettiği mezun olunan yükseköğretim programı/fakülte, mezuniyet tarihi ve sayısı ile öncelik durumu titizlikle kontrol edilerek onay/ret işlemi gerçekleştirilecektir.
10. Onay işlemi sırasında geçerliliği konusunda tereddüt edilen belgeler, Personel Genel Müdürlüğü Öğretmen Atama Daire Başkanlığına e-posta ekinde gönderilecek ve yapılacak değerlendirme sonucuna göre işlem tesis edilecektir.
 
7.
8.
9.
Not: 20.02.2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul Kararının güncel hâliyle işlem yapılması önem arz etmektedir. Söz konusu Kurul Kararının güncel hâline ttkb.meb.gov.tr adresinden erişilebilir. Adayın mezun olduğu yükseköğretim programı ile atama yapılacak alanın uygunluğu https://pbs.meb.gov.tr/kaynak-okul/Giris/Index adresinden kontrol edebilecektir.
D.
1.
elirlenmesi
ü sınava girmek üzere yaptıkları başvuruları lüğüne göre her alan için en yüksek puandan başlamak m belirlenen kontenjan sayısının üç katı aday (son sıradaki
2.
Sözlü Sınava Alınacak Adayl
Sözleşmeli öğretmenlik \için onaylananlardan KPSS puan üstı üzere atama alanları bakımında adayla aynı puana sahip olan adaylar dâhil) 7 Mayıs 2025 tarihinde Millî Eğitim Bakanlığı resmî internet sitesinden yayımlanacaktır.
Sözlü sınav merkezleri atama alanlarına göre belirleneceğinden adaylardan sözlü sınav merkezi için ayrıca tercih alınmayacaktır. Adayın sözlü sınava alınacağı sınav merkezi ile tarihi Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından bilahare duyurulacaktır.
Sözlü sınav, tercıh başvurusu ile atama ve göreve başlamaya ılışkın açıklamalar daha sonra yapılacaktır.
Personel Genel Müdürlüğü