Türk Sıhhat Sen 1 No’lu Şubesi Çiğli Eğitim ve Araştırma Hastanesinde çıkan ve bölgedeki öteki hastanelere de dağıtımı yapılan hastane yemeklerini kalitesiz ve hijyen şartlarının makûs olması sebebiyle protesto etti. Öğlen öğününde hastane yemeğini yemeyen hastane çalışanları simit ve meyve suyu ile karnını doyurdu. 

Türk Sıhhat Sen 1 No’lu Şube Başkanı Barış Koçak, hastane yemeği meselelerinin artık dayanılmaz bir hal aldığını belirterek, “Hastane yönetiminin aldığı önlemler ve tuttuğumuz tutanaklar malesef sonuç vermemiştir.  Hastanenin kalbinde yer alan yemekhane, sıhhat çalışanları olarak bizlerin temel gereksinimlerinden biri olan sağlıklı ve inançlı beslenmeyi sağlamaktan uzak kalmaktadır. Servis edilen yemeklerin kalitesi, hijyen şartları ve çeşitliliği, insan sıhhati ile bağdaşmamaktadır” dedi. 

Kalitesiz Yemek Sıhhat Çalışanlarının Motivasyonunu Olumsuz Etkiliyor 

Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’nde Davet Krizi: Yerel Medya Unutuldu Antalya İl Sağlık Müdürlüğü’nde Davet Krizi: Yerel Medya Unutuldu

Koçak, şunları söyledi, “Hastanedeki yemek sorunu bir türlü çözülemedi. Sorunlarımızı sıralamak gerekirse yemeklerin soğuk servis edilmesi, bulaşıkların tam temizlenmemesi ve münasebetiyle tekrar kullanımda yemek artıklarının olması, besin güvenliği risklerinin yüksek olması, porsiyonların az, yetersiz ve istikrarsız olması, yemekhanede tuz baharat çatal bıçak üzere temel gereksinimlerin eksikliği daima devam etmektedir. Bu sıkıntılar fizikî sıhhatimizi olumsuz etkilerken çalışanların performansını düşürmekte motivasyonumuzu olumsuz etkilemektedir. Bu durum, hastanedeki çalışma şartlarını da direkt etkileyerek, hasta güvenliği ve tedavi süreçlerini olumsuz tarafta etkilemektedir”

Sağlık Çalışanının Talepleri 

Koçak, hastane idaresi ve yemek firmasının atmasını istediği adımları şöyle sıraladı, “Yemeklerin sıcak ve hijyenik şartlarda servis edilmesi, bulaşıkların titizlikle temizlenmesi insan sıhhatini olumsuz etkilemeyecek formda kullanıma sunulması, besin güvenliği standartlarına uygun bir mutfak ve servis alanı oluşturulması, menülerin doyurucu bir halde istikrarlı ve çeşitli menüler hazırlanması, yemekhanede temel gereksinimlerin (tuz, biber, peçete vb.) eksiksiz bulunması, yemekhane hizmetlerinin tertipli olarak denetlenmesi ve şikâyetlerin dikkate alınması, çalışanların yemekhane hizmetleri ile ilgili karar alma süreçlerine dâhil edilmesi” 

Kaynak: rss