Kamu Kurumlarında Saatlik İzin Sorunsalı Kamu Kurumlarında Saatlik İzin Sorunsalı

Safranbolu Birlik Haber' de yer alan haber,

Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde, vatandaşların MHRS randevu sisteminden randevu almalarının zor olduğu ve bazı doktorların mesai saatlerinin öncesinde hasta muayenelerinin sona ermesi dikkat çekiyor.

Bunun yanı sıra özellikle Kulak Burun Boğaz (KBB) gibi polikliniklere sıra bulmanın epey zor olduğu Karabük Eğitim Araştırma Hastanesi’nde poliklinikteki doktorun mesaisinin ise erkenden bittiği, hastanenin boş olduğu görülüyor.

MHRS’den bakıldığında dolu olan hastane içine girildiğinde erken saatlerde yoğunluğunu kaybederken aslında doktorun mesaisi 15:00 sularında sona eriyor.

Özellikle mesaisini erken bitiren doktorların, randevu almak isteyen hastalara sadece MHRS yolunu göstermesi ve bu sistemde randevu bulamayan vatandaşların çözüm bulamaması tepkilere neden oluyor.

Hastane içinde ki vezneden de muayene sırası verilmeyerek vatandaşlara MHRS yolu öneriliyor. Vatandaşlar ancak doktorun imzalı kaşeli kâğıdıyla vezneden sıra alabiliyor. Hastane de muayene olmak zor hatta neredeyse imkânsız hale geliyor.

Karabük Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde sıra bulamayan veya MHRS yoluyla da çok ileri tarihe sıra bulan, fakat sağlık sorunlarını ertelemek istemeyen vatandaşlar özel hastaneye de maddi durumları el vermeyince çözümü çevre illerde ki devlet hastanelerine gitmekle buluyor.

Hastane Personellerinin Olumsuz Davranışları Dikkat Çekiyor

Geçmişten bu yana pek çok sıkıntılı süreçler yaşanan Karabük Eğitim Araştırma Hastanesi’nde tedavi için hastaneye gelen vatandaşların bazı doktorlardan gördüğü muamele yakışıksız görüntülere sahne oluyor.

KEAH’ta ki doktor ve personellerin vatandaşa karşı tutumunun iyileştirilmesi için yetkililerin bu duruma el atması gerektiği görülüyor.  

Erken saatte muayenesini bitiren bazı poliklinikler randevu için sadece MHRS yolunu gösterirken MHRS’den randevu bulamayan vatandaşların tepkisine yanıt olarak doktor azlığından söz ediliyor. Ayrıca dertlerine çözüm arayan vatandaşlara baştan savma cevaplar veren doktor ve personeller vatandaşları daha çok dertlendiriyor.

Vatandaşların mağdur olduğu bu sistemde yeterli doktor için çalışmalar yapılması gerekse de mevcut doktorların da taşın altına elini koyması, mesleğe atılırken yaptıkları andı ve yemini ara ara hatırlaması gerekiyor.

Her hastanede doktor-hasta arasındaki ilişkilerde sıkıntılar yaşandığı biliniyor. Bazı noktalarda doktorların da haklı olduğu, vatandaşların doktorun iyimser yaklaşımına karşı gerekli saygıyı göstermediği de görülüyor.

Hem hasta hem doktorlar açısından bakıldığında iki tarafında haklı olduğu konular olsa da Karabük Eğitim Araştırma Hastanesi yetkililerinin kendi içindeki gerekli düzeltme, uyarı ve eğitimleri yapması gerekiyor.(Safranbolu Birlik Haber)

Kaynak: rss