<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/REC-html40/loose.dtd"> <?xml encoding="UTF-8"><html><body><p class="normal">Sağlık sektöründe dijital pazarlama<span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b"> oldukça bir yöntemdir. Bu nedenle bu yazıda dijital pazarlama alanındaki bilgileri derledik. Keyifli okumalar dileriz. </span></span></span></span></p> <p class="normal">Sağlık Sektörü Dijital Reklam Ajansı nedir?</p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">Dijital pazarlama, gelişen teknolojilerini tercih ederek bir firmanın ya da markanın ürünlerini ya da hizmetlerinin dijital ortamdan pazarlanması olarak tanımlanır. <b>Dijital pazarlama</b> güncel ve günden güne geliştirmeye uygun bir tür pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre ürün ya da hizmetlerden yararlanan hedef kitle ile daha aktif ve daha etkileşim içeren iletişim becerilerini tercih eden pazarlama yöntemidir. Her geçen gün dijital pazarlama güncellenir ve yeni gelen teknolojik gelişmelere adapte edilebilir. <b>Dijital pazarlama yaparken, yazılı, basılı ya da sesli medya kanallarından ziyade internet kanalıyla mobil ya da bilgisayar platformları tercih edilir.</b> Dijital pazarlamanın farklı yöntemleri bulunur. Bu yöntemler aşağıdaki gibi sıralanabilir; </span></span></span></span></p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">• E-mail Marketing</span></span></span></span></p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">• Sosyal Medya Pazarlama</span></span></span></span></p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">• Mobil Pazarlama</span></span></span></span></p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">• PPC Reklam Pazarlama</span></span></span></span></p> <p class="normal"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">• Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) </span></span></span></span></p> <p class="normal"></p> <p class="normal"></p> <h2 style="margin-bottom:8.0pt"><a name="_6lv4vwkfpvf8"></a>Sağlık Sektöründe Reklam Ajansları İle Çalışmanın Avantajları Nelerdir?</h2> <p class="normal" style="margin-bottom:8.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">Özellikle büyük Sağlık markaları reklam ajansları ile reklam etkinliklerini planlaması için çalışırlar. Doğru ve etkili reklam stratejisi oldukça önemlidir. </span></span></span></span>Sağlık Reklam ajansı<span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b"> ile çalışmanın avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir; </span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Etkili reklam planlaması yapılır.</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Doğru hedef kitleye doğru zamanda ve doğru platformlardan erişmeyi sağlar.</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Etkili ve kısa sürede sonuç alınır.</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Reklam ajansları doğru metriklerle doğru planlamalar yapar.</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Doğru planlamayla markaların gelirlerini arttırabilirler.</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:8.0pt; margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Etkili iletişim dili belirleyerek markanın, ürün ya da hizmetin daha akılda kalıcı olmasını sağlar. </span></span></span></span></p> <p class="normal"></p> <h3><a name="_ufjvh0bl410e"></a>Sağlık Sektörü için Dijital Reklam Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?</h3> <p class="normal" style="margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm"><span style="line-height:125%"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:125%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">1. Bir <b>dijital pazarlama ajansı</b>ndan beklentilerin belirlenmesi gerekir; markayı ileri taşıyacak, markanın internet dünyasında yer almasına destek olması gerekir. Bu yüzden dijital reklam ajansıyla çalışmadan önce marka stratejileri belirlenmelidir ve bu stratejilere göre ajanslarla görüşme yapılmalıdır. </span></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm"><span style="line-height:125%"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:125%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">2. Hedef kitlesinin belirlenmesi gerekir; </span></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-bottom:12.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">Yerel ve global pazar içinde farklı dinamikler mevcuttur. Eğer hedef markanın küresel pazarda yer almasını sağlamak isteniliyor ise, hedef kitle çalışmaları bu yönde yapılmalıdır. Bu nedenle farklı dillerde hizmet veren dijital pazarlama ajanslarını tercih etmek bu noktada yararlı olacaktır. </span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm"><span style="line-height:87%"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:87%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">3. Ajansın portföyünü/referanslarını talep etmek gerekir; Portföy kurumun kimliği olarak tanımlanır. Eğer bir ajansa güvenmek için kimlerle nasıl çalıştığına dair sunum istemek gerekir. Yapılan işler doğrultusunda dijital pazarlama ajansı tercih etmek marka için daha yararlı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ne kadar çok markayla çalışma yapılmış olması değil bir marka ile ne kadar uzun süre çalışıldığı önemlidir. Ayrıca hizmet almak istediğiniz ajansın yine sizinle benzer alanda olan sektörlerle çalışma deneyiminin olması oldukça önemlidir. Yani bir sağlık kuruluşu için hizmet almadan önce Sağlık sektöründe deneyimli bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak oldukça yerinde bir karar olacaktır. </span></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-top:12.0pt; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm"><span style="line-height:87%"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:87%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">5. 360 derece hizmet veren bir </span></span></span></span>dijital pazarlama ajansı<span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:87%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b"> tercih edilmesi gerekir; bir dijital pazarlama ajansı seçerken en çok dikkat edilmesi gereken nokta dijitalin her alanında hizmet veren bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak gerekir. 360 derece hizmet veren dijital pazarlama ajansları aşağıdaki hizmetleri vererek markayı dijital alanda ileriye taşır;</span></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· <b> SEO,</b></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Grafik Tasarım,</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Influencer Marketing,</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Sosyal medya reklamları</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· <b>Google reklamları</b></span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· Mail marketing</span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-left:54.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">· <b>Web tasarımı</b> </span></span></span></span></p> <p class="normal" style="margin-bottom:12.0pt"><span lang="tr" style="font-size:12.0pt"><span style="line-height:115%"><span style='font-family:"Times New Roman","serif"'><span style="color:#1d1d1b">Aynı zamanda <b>360 derece hizmet veren dijital pazarlama ajansları </b>kreatif alanda da hizmet verir. Yani bir 360 derece hizmet veren dijital pazatlama ajansının hem geleneksel reklam planlaması yapabilmesi hem de dijital planlama yapabilmesi marka için hem bütçe bakımında hem de markanın ileriye taşınması açısından avantajlı olur. </span></span></span></span></p></body></html>