Sağlık Otelciliği Hizmet Sunum Rehberinin Kantin  ve Kafeterya  Hizmet  Sunumu bölümünün içerik kısmında "Sağlık tesislerinden hizmet alan hasta, hasta yakınları ve sağlık tesisi çalışanlarının ihtiyaçlarını karşılamak için kaliteli, sağlıklı ve uygun ortamda hazırlanmış ürünleri sunmak amacıyla hizmet veren tüm kafeterya hizmet alanını ve çalışanlarını kapsar" ifadesi yer almaktadır. Şikayetlere konu olan başlıklarda Hizmet Sunum Rehberinde neler yer almakta;
  • Kantinde görevli personel, sağlık tesisinin uygun gördüğü kıyafeti giymeli, kişisel hijyenine dikkat etmeli ve mutlaka yaka kartı takmalıdır.
  • Görevli personel hizmet talebinde bulunan kişilere karşı güler yüzlü,sabırlı, anlayışlı olmalı ve kaba davranışlar sergilememelidir.
  • Kantinde çalışanların kişisel koruyucu ekipmanları işletmeci tarafından tedarik edilmelidir.
  •  İşe başlayan personelin hijyen eğitimi almış personelden seçilmiş olmasını, eğitim almayan personelinde eğitim almasını işletmeci sağlamalıdır.
  •  Çalışan kişilerin gerekli sertifika ve yeterliliğe sahip olup-olmadıklarıfirma yetkilisi tarafından sağlanmalı, genel denetim ve kontrollerde ilgili belgeler yönetime göstermesi gerekmektedir.
  •  Ambalajsız gıdalar doğru sıcaklıkta ve uygun koşullarda muhafaza edilmelidir.
  •  Ambalajı açılarak satışa sunulan ve sergilenen gıdaların etiketlerinde raf ömrü mutlaka bulunmalıdır.
  • Kantin veya kafeteryada satışı yapılan ürünlerin mal ve hizmet bedelleri mali hizmet temin edecek vatandaşların mağduriyetine sebep verilmemesi amacıyla piyasa rayicinin üzerinde bir fiyatla satılmayacak şekilde piyasa koşullarına uygun olarak belirlenerek sağlık tesisi yönetiminin onayı alınmalı, fiyat tarifesi açık, net,  büyük puntolu yazı ile yazılarak herkesin görebileceği şekilde uygun bir yere asılmalıdır. Yürütülecek faaliyet ile ilgili olarak sağlık tesisi yönetimince bir fiyat tarifesinin önerilmesi halinde önerilen bu fiyat tarifesi uygulanmalıdır. Satış fiyatları ile ilgili sağlık tesisi yönetimi devamlı kontrol yapmalıdır.
  • Satışta bulunulan malzemeler soğuk zincir kurallarına (ısı, nem, depolama koşulları, vb.) uygun olarak saklanmalı, depolanmalı ve  servis edilmelidir. Soğuk tüketilen veya soğukta muhafaza edilen gıdalar +4°C’nin altındaki ortamlarda bekletilmelidir.
  •  Ürünlerin son kullanma tarihleri belirli periyotlarda takip edilmeli ve bozulan ürünlerin tespiti yapılarak, satışı engellenmelidir.
  •  İşletme hakkı verilen yerlerin iç ve dış çevre emniyeti, hijyen ve temizlik unsurları işletmecinin sorumluluğundadır.
  • İşletmeci kiralanan yerin tamamı ve 10 metrekare çevresinin temizliğinden sorumludur.
  • Kantin ve kafeteryada kullanılacak araç, gereç ve malzemeler temiz olmalıdır.
  • Kantin ve kafeterya çevresinde bulunan çiçek, ağaç, diğer sabit
    alanların korunmasından işletmeci sorumludur.
  • İşletmeci hizmet sunduğu alanlarda engellilere yönelik düzenlemeler oluşturmalıdır.
  • İşletmeci, yatan hasta servislerinde seyyar kantin ile satış yapmamalıdır
Editör: TE Bilisim