Çalışanların performans, motivasyon ve kuruma bağlılıklarının olumlu veya olumsuz etkileyen unsurları saptamak için sistematik geri bildirimler alarak iyileştirme amacı ile yapılmaktadır. Çalışan derdini anlatabilse, Sözleşmeli yöneticisine ulaşabilse, düşünce tavır ve davranışları nedeni ile Mobbinge maruz kalmayacağını bilse zaten iletişim kurar. Ancak Çalışan Memnuniyet Anket'lerinin isim belirtilmeden yapılmasının en temel amacı çalışanın kendini rahatça ifade etmesini sağlamaktır. Bilindiği üzere Sağlık Bakanlığına bağlı kuruluşlarda verimlilik ve kalite standartları gereği Çalışan Memnuniyet Anketleri yapılmaktadır. Bu dönem yapılan Çalışan Memnuniyet Anketleri bilgisayar üzerinden yapılmaktadır. İlk başta bunun en basit iki yönü ile doğru sonuç vermesini beklemek ve bu anket sonuçlarını kriter almak mümkün değildir. Öncelikle hastanelerde tüm çalışan personel bilgisayar başında çalışmamaktadır. Bu nedenle hedef kitleye ulaşılması mümkün değildir. Çalışanların bilgisayar ortamında doldurduğu bilgilerde dürüst olmasını bekleyemezsiniz. Çünkü hangi anketi kimin doldurduğunun sistem üzerinden tespit edilmesi 1 dakika. Hal böyle olunca çıkan verilerin doğruluğu tartışılır. Hangi Sağlık Personeli Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürüne;

  • Hastaneye tayini çıkan o gün başlayan sağlık personelinin (hemşire, ebe, att, sosyal hizmet uzmanı, tıbbi sekreter, aneztesi teknisyeni) geçici görev ile il-ilçe Sağlık Müdürlüğünde geçici görevlendirilmesini sorabilir?
  • Eşinden boşandığı için gece çocuklarına bakacak kimsesi olmadığı için nöbet tutmamak için dilekçe veren, nöbet tutulmamsı için ilgili yönetmelikler öne sürülen çalışan eğitim hemşireliğinde adı altında çalışan 8 kişiyi, hastaneye yeni başlayan, mesleğinin baharındaki hemşirenin hangi gerekçe ile o birimde görevlendirildiğini sorabilir)
  • 25 yıldır aktif olarak sahada hizmet veren ve artık gece nöbetinin yorgunluğuna dayanamayan, yakın gözlüğü gözünde gece yarısı hastaya damar yolu açmaya çalışan hangi personel ayaktan tedavi birimlerinde nöbetsiz çalıştırdıkları personelin hesabını sorabilir.
  • Hangi çalışan Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürüne Yönetmelikte olmayan Sağlık Bakım Hizmetleri Birim sorumlusu, koordinatör hemşire, süpervizör hemşire görevlendirmelerini sorabilir?
  • Hangi çalışan yönetmeliğe aykırı olarak sağlık alanında lisans mezunu dahi olmayan lise mezununu sorumlu hemşire olarak görevlendirdin diye sorabilir?

Hangi Destek ve Kalite Hizmetleri Personeli Müdürüne;

  • Hani tüm personel Teknik şartnamede belirtildiği iş üzerine çalıştırılacaktı neden onu masa başı alanda çalıştırıyorsun diye sorabilir?
  • Hani tüm personel eşit neden bana 15 dakikanın hesabı sorulurken, işe gelmeyen personel için işlem yapmadın diyebilir?
  • Hangi personel tuvaletleri kullanamıyoruz, her taraf kırık, dökük, kantin fiyatları çık yüksek, yemekleri yiyemiyoruz, suyumuzu alıp iniyoruz diyebilir?

Hangi çalışan İdari ve Mali Hizmetler Müdürüne;

  • Satın alma evraklarında neden senin müdür yardımcılarının imzası yok, imza attırmak için canımız çıkıyor, bir gün söyledği iş akış şeması ile ertesi gün söylediği iş akış şeması birbirini tutmuyor diyebilir ki?

Hangi çalışan başhekimine sözleşmeli yöneticilerin kanka muabbetinden, sendikacıları ağırlamaktan, sahada yok, sözleşmeli yöneticilerin işleyişi bilmiyor, hergün bir karar değiştiriyor diyebilirki?

Bunları sıralamak ve uzatmak mümkün. Sistem üzerinden yapılan anketler ile tüm çalışanlara ulaşılamayacağı gibi hiç kimsede cesaret edip dogru bilgileri veremeyecektir.

DEĞERLENDİRME ANKETİ

Editör: TE Bilisim