Vatandaş Memnuniyet Anketlerinin sonuçlarının kurumların ve sağlık çalışanlarının performansına dahil edilmesi strateji olrak belirlenmiş durumda. Elbette bakanlığın belirlemiş oldugu amaç ve strateji çok güzel ancak sahada yansıması nasıl olacak. Sağlık personelinin (hekim, hemşire, ebe vib) elinde olmayan  sebeplerden ötürü vatandaşın memnuniyetinin sağlık personeline yansıtılması objektif midir? Sahada sağlık personelinin elinde olmayan, ancak  hasta memnuniyetini olumsuz etkileyen parametrelere bir bakalım.

  • Satın alma nedeni ile malzeme temin edilmemez ise hasta tarafından doğacak memnuniyetszlik sağlık personelinin perdormansını etkilerken satın alma sürecinin hiç bir aşamasında yer almayan,  teknik şartname kontrol etmeyen, yaklaşık maliyet hazırlamayan, ihalede yer almayan  sözleşmeli yöneticilerin etkilenmemesi ne kadar adildir.
  • Yemek, temizlik, kantindeki fahiş satış fiyatarı, iklimlendirme,yönlendirme hizmetlerindeki eksiklerinden doğacak memnuniyetsizliğin sağlık personelinin performansını etkilemesi ancak, hizmetin sunulması noktasında karar verici olan sözleşmeli yöneticileri etkilememesi ne kadar adildir.   
  • Nöbet parası verilmemesi, gecici görev ile elamanın il sağlık müdürlüklerinde görevlendirilmesi, başkan başkan yardımcılarının eşlerinin nöbettten çıkarılması, farklı birimlerde görevlendirilmesi, müdür,müdür yardımcılarının eşlerinin nöbetten çıkarılması yada sosyal endikasyon tabiri ile PDC'si tam olmayan hastane, 112v.b nöbetli birimlerden personelin çekilmesi sonucunda, tam dinlenmeden, gün aşırı nöbete giren, eksik eleman ile çalışan  personelin  elinde olmayan sepep ler nedeni ile oluşan vatandaş memnuniyetsizliğinin sağlık personelinin performansını etkilemesi ancak, görevlendirmeleri yapan sözleşmeli yöneticilerin performansını etkilememesi  ne kadar adildiir.
  • Tıbbi sekreter gibi elemanarın eksikliimden kaynaklanan vatandaş memnuniyetsizliğinin sağlık personelinin performansını etkilemesi ama tıbi sekreteri görevi dışında çalıştıran sözleşmeli yöneticinin etkilenmemesi ne kadar adildir.
  • Arızalı olan cihaz nedeni ile vatandaş memnuniyetsizliğinin sağlık personelinin performansını etkilerken, süreci yönetmi ile görevli sözleşmeli yöneticilerin performansını etkilememesi ne kadar adildir.
  • Yakın gözlüğü ile gece 2 de nöbette damar yolunu açamaya çalışan personelin performansı etkilenirken mesleğe yeni atanmış personeli masa başı tabir edilen işlerde çalıştıran sözleşeli yönetcilerin performansını etkilememesi ne kadar adildir.
  • Acilde az eleman çalıştırırıken evde sağlık hizmetlerinde standardın üstünde personel çalıştıran sözleşmeli yöneticinin performansı etkilenmez iken hastaya yetişmeye çalışan sağlık personelinin performansının etkilenmesi ne kadar adildir.

Editör: TE Bilisim