Gündem

Sağlık Yöneticilerinde E-İmza Krizi: Kartlar Sekreterlerin Elinde

İl sağlıkta kritik yazılara imza atılırken, hastanede başhekim şifreleri ile hem kritik yazılara imza atılıyor hem de ilaç ve rapor yazılabiliyor.

personel sağlık

Sağlık teşkilatlarında görev yapan il sağlık müdürleri, başkanlar, başhekimler, hastane müdürleri ve çeşitli idari yöneticilerin elektronik imzalarını (e-imza) sekreterleri veya yardımcılarına kullandırıyor.

Bazı yöneticiler iş yoğunluğunu gerekçe gösterirken, bazıları ise bu işlemleri önemsemediği için e-imza kartlarını personeline teslim ediyor. Ancak bu uygulama, hem hukuki hem de idari açıdan ciddi riskler taşıyor.

Elektronik İmza Kanunu’na göre e-imza yalnızca sahibinin kullanımına özel. Başkası tarafından kullanıldığında imza sahibi doğrudan sorumlu tutuluyor. Uzmanlar, bu durumun ileride resmi evrakta sahtecilik, usulsüzlük ve yetki aşımı gibi davalara yol açabileceğini belirtiyor.

İdari açıdan ise, yöneticilerin imza ve paraf işlemlerini bizzat yapmaması, hem kurumsal işleyişte aksamalara hem de yöneticilerin önemli evrak ve yazışmalardan habersiz kalmasına neden oluyor. Bu da kurumlarda ciddi yönetim zaafiyeti oluşturuyor.

DYS şifresini başkalarına veren yöneticiler sistemden gelen giden yazılardan bihaber durumda.

İl sağlıkta kritik yazılara imza atılırken, hastanede başhekim ve yardımcılarının şifreleri ile hem kritik yazılara imza atılıyor hem de ilaç ve rapor yazılabiliyor.

Konuyla ilgili yetkililer, yöneticilerin iş yükünü hafifletmek için farklı çözümler üretilebileceğini, ancak e-imza kullanımının devredilemeyeceğini vurguluyor.