2020 BrandZ Top 100 Global Markalar Listesi güncellendi. Buna göre, ABD merkezli e-ticaret ve bulut bilişim şirketi Amazon, yıllık bazda yüzde 32’lik artışla 416 milyar dolar marka değerine ulaşarak, dünyanın en değerli markası olmayı sürdürdü.
LİSTEYE İLK KEZ GİRDİ
2016 yılında yayınlanan TikTok, bu yıl ilk defa BrandZ Top 100 Global Markalar listesine girdi ve Uber, Adidas, Pepsi gibi markaları geride bırakarak 16.9 milyar dolarlık marka değeriyle dünyanın en değerli 79. markası olarak gösterildi. Listenin ilk 25 sırasında yer alan şirketler şöyle...
25- Xfinity
Marka değeri: 46,9 milyar dolar
24- Starbucks
Marka değeri: 47,7 milyar dolar
23- PayPal
Marka değeri: 48,4 milyar dolar
22- Disney
Marka değeri: 48,8 milyar dolar
21- Nike
Marka değeri: 49,9 milyar dolar
20- UPS
Marka değeri: 50,7 milyar dolar
19- Louis Vuitton
Marka değeri: 51,7 milyar dolar
18- Moutai
Marka değeri: 53,7 milyar dolar
17- SAP
Marka değeri: 57,5 milyar dolar
16- The Home Depot
Marka değeri: 57,5 milyar dolar
15- Marlboro
Marka değeri: 58,2 milyar dolar
14- IBM
Marka değeri: 83,6 milyar dolar
13- Coca Cola
Marka değeri: 83 milyar dolar
10- Mastercard
Marka değeri: 108,1 milyar dolar
9- McDonald's
Marka değeri: 129,3 milyar dolar