<div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu hazırladığı bir taslağı Cumhurbaşkanına arz ettiklerini açıkladı. Yapılan açıklamada, "öğretmen, öğretim elemanları ve eğitim yöneticilerinin liyakat prensibi çerçevesinde yetiştirilmesi, atanması ve mesleki gelişimlerinin sağlanması"na yer verildiği belirtildi.</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">İşte Cumhurbaşkanlığı Eğitim ve Öğretim Politikaları Kurulu'nun sosyal medya hesabından yaptığı açıklama:</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(1) Kurulumuz "Öğrencilerimize 21. Yüzyıl Yetkinliklerinin Kazandırılmasına İlişkin Cumhurbaşkanlığı Politika Belgesi Taslağı"nı Sayın Cumhurbaşkanımıza arz etmiştir.</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(2) Belgede, öğrencilerimize 21. yüzyılda kazandırılması gereken yetkinliklere ilişkin politika önerileri ortaya konulmuştur.</span></span></div> <br> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(3) Bu çerçevede; eğitim yaklaşımı ve ders kitaplarının yeniden ele alınması, ölçme ve değerlendirme süreçlerinin üst düzey düşünme ve ürün ortaya koyabilmeyi destekleyecek biçimde kurgulanması,</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(4) öğrencilerimizin teknolojinin güvenli ve doğru kullanımı konusunda bilinçlendirilmesinin yanı sıra yazılım ve kodlama gibi beceriler edinerek teknolojinin yalnızca tüketicisi değil, aynı zamanda üreticisi olabilmelerinin sağlanması,</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(5) öğretmen, öğretim elemanları ve eğitim yöneticilerinin liyakat prensibi çerçevesinde yetiştirilmesi, atanması ve mesleki gelişimlerinin sağlanması,</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(6) paydaşlarla işbirliğine yönelik olarak; iş dünyasıyla yoğun etkileşim, sektörle bütünleşmiş okul modelleri, staj, öğrenci niteliklerini izleme, kurumlar arasında fiziki ve beşeri kaynakların ortak kullanımı gibi konularda yeni yaklaşımlar ve özgün uygulamaların geliştirilmesi,</span></span></div> <br> <div><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:Arial,Helvetica,sans-serif;">(7) yetkinliklerin kazandırılması sürecinde etkin bir kalite takibi için, temel eğitim ve ortaöğretim kademelerinde kalite güvence sisteminin oluşturulması gibi çeşitli hususlarda kapsamlı politika önerilerine yer verilmiştir.</span></span></div> <br>