Gündem

Cam kemik hastası Hamza artık intörn doktor

Doğuştan cam kemik hastalığı (Osteogenesis Imperfecta) ile yaşamını sürdüren 24 yaşındaki Hamza Mesut Ağır, çocukluk yıllarını geçirdiği hastane koridorlarında yeşeren hekim olma hayalini gerçeğe dönüştürdü. Lokman Hekim Üniversitesi Tıp Fakültesi 6’ncı sınıf öğrencisi olan Ağır, artık beyaz önlüğüyle servislerde görev yapan bir intörn doktor oldu.

Hamza’nın çocukluk yılları sık sık hastanelerde geçen tedaviler, kırıklar ve uzun süreli iyileşme süreçleriyle doluydu. Ancak hastane onun için yalnızca tedavi gördüğü yer değil, gözlem yaptığı ve ilham aldığı bir yer oldu. Karşılaştığı hekimler ona yalnızca sağlık hizmeti değil, güçlü bir motivasyon da sundu. Hamza, o dönemle ilgili olarak “Doktorlarım iletişim becerilerimin güçlü olduğunu söylerdi. ‘Doktorluğu düşünebilirsin’ demeleri bu yolu seçmemde çok etkili oldu” dedi.

ÜNİVERSİTE ÖNCEDEN DÜZENLENDİ
Tekerlekli sandalye kullanan Ağır için eğitim süreci birçok engeli beraberinde getirdi. Okul hayatında zaman zaman merdivenler, erişilebilir olmayan alanlar ve yetersiz desteklerle karşılaştı. Üniversiteye adım atmadan önce yapılan düzenlemeler, rotasyon alanlarının erişilebilir hâle getirilmesi ve Engelsiz Öğrenci Birimi’nin hızlı çözümleri Hamza’nın eğitim hayatını kolaylaştırdı. Hastane içi uygulamalar, tekerlekli sandalye ile erişimi güç olan klinik alanların yeniden düzenlenmesi ve öğretim üyelerinin yönlendirmeleri, onun tıp fakültesinde ilerlemesini mümkün kıldı.

EN BÜYÜK DESTEĞİM ANNEMDİ
En büyük motivasyonunun kendisi gibi engelleri olan doktorları görmek olduğunu söyleyen Ağır şöyle konuştu:
“Üniversiteye birlikte gidip geldiğimiz kısmı insanlar görüyor ama beni ayakta tutan en büyük destek annemdi. Türkiye’de ve dünyada birçok engelli doktorun varlığı da bana cesaret verdi. ‘Onlar yapabiliyorsa ben de yapabilirim’ diyerek yola çıktım. Şimdi hedefim, benim gibi tıp okumak isteyen engelli gençlere örnek olmak.”

ENGELLİ ÖĞRENCİLERE ULAŞMAK ÜNİVERSİTELERİN GÖREVİ
Yükseköğretim Kurulu Başkanı Erol Özvar, engelli bireylerin yükseköğretime tam, etkin ve eşit katılımına büyük önem verdiklerini belirterek, üniversitelerin bünyelerinde kurduğu engelli öğrenci koordinatörlükleriyle erişilebilirliğe önem veren çalışmalar yürüttüklerini belirtti. Engelli öğrenciler konusunda farkındalık oluşturmak üzere her yıl Engelsiz Üniversite Ödülleri verdiklerini hatırlatan Özvar, “Bu ödüller vesilesiyle engelli bireylerin yükseköğretime tam, etkin ve eşit katılımını sağlamak gayesiyle yükseköğretim kurumlarımız tarafından gerçekleştirilen çalışmalar bizleri mutlu ediyor” değerlendirmesinde bulundu. Özvar, üniversitelerdeki engelleri kaldırmak için yükseköğretim kurumlarındaki engelli öğrenci sayısını ve engel durumlarını bilmenin, buna göre önlem almanın ve bu öğrencilere ulaşmanın üniversitelerin önemli görevleri arasında yer aldığını vurguladı.