Aralıklı Diyet Nasıl Yapılır

Aralıklı Diyet Nasıl Yapılır

Son zamanların modası olan aslında yüzyıllar öncesinden atalarımızın yaşam tarzı bu beslenme türüne aralıklı diyet ya da aralıklı oruç deniliyor. Peki, nasıl işliyor bu sistem? Günün belli bir vaktinde hiçbir şey yemiyor sadece sıvı tüketiyorsunuz. Geri kalan kısımda ise beslenebiliyorsunuz. Tabi dilediğiniz gibi önünüze geleni yemiyor ve sağlıklı besleniyorsanız size kalıcı avantajlar sağlıyor.

 Kaç Saat Aç Kalınır?

 En az on altı saat olmak üzere on sekiz ve yirmi saat üstünde aç kalabiliyorsunuz. Başlangıç olarak on altı saat tavsiye edilmekle birlikte yaşam şartlarınıza göre bu açlık süresini siz belirleyebilirsiniz.

 Aç kaldığınız saatlerin büyük bir kısmını uykuda geçirdiğinizi göz önüne alarak açlığa dayanma gücünüzü arttırabilirsiniz.

 Kaç Öğün Yemek Yemeliyim?

 Bu diyet kaç öğün yemeniz gerektiğine sizin karar vermenizi istiyor. İster on altı saat aç kalır günde iki öğün beslenir ve günü kapatırsınız. İster yirmi iki saat aç kalır günde sadece bir öğün yer ve başka bir şey yemezsiniz. Tamamen sizin yaşam şartlarınızla düzeninizi nasıl ayarladığınıza bağlı olarak değişir.

 Ne Yemeliyim?

 Öncelikle kısa bir zaman zarfında besleniyorum diye her istediğini yememelisiniz. Günlük protein ihtiyacınızı karşılamak için yumurta, et, tavuk gibi gıdalarla beslenirken karbonhidrat ihtiyacınızı karşılamak için de bir dilim ekmek ya da bir yemek kaşığı pirinç pilavından sakınmanıza gerek yok.


Personel Sağlık Telegram grubumuza ücretsiz Abone ol, günlük haberler cebine gelsin. Tıkla


ONLİNE FORMA  ile KALİTE ve GÜVEN SİZLER İÇİN TAKIM  79 TL 

 Öğününüze çorbayla başlayın. Salatayı da masanızdan eksik etmeyin. Canınız o gün ne istiyorsa sağlık çerçevesinde tüketebilirsiniz.

 Meyve Suyu İçebilir Miyim?

 Şekerli hiçbir ürün tavsiye edilmez. Sınırsız su içebilirsiniz. Aynı zamanda şekersiz çay, kahve ve bitki çaylarını da dilediğiniz kadar tüketebilirsiniz.

 Meyve Yiyebilir Miyim?

 Bütün diyetlerde olduğu gibi aralıklı diyette de meyve tüketebilirsiniz. Yalnız ne kadar yediğinize dikkat edin. Uygun olan günde bir porsiyondur. Eğer gerekenden fazla tüketirseniz faydasından çok zararıyla karşılaşır ve kilo kaybı göremeyebilirsiniz.

 Yapmaya başlamadan kolay gelen bu diyet yapmaya başladığınızda sizi vazgeçme eşiğine getirebilir. Bu yüzden ilk günden büyük adımlarla başlamak yerine daha kısa saatlerle aç kalmayı deneyebilirsiniz. İnanın sonraki günlerde çok daha rahat bir hayata sahip olacaksınız.

Kaynak: https://veganyemektarifleri.com/diyet-listeleri/

Güncelleme Tarihi: 26 Ağustos 2021, 15:23

Sercan Yılmaz

banner43
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER