112 acilin kalbi olan komuta kontrol merkezleri artan iş yüküne rağmen sabit personel sayısı nedeniyle sıkıntı yaşamaktadır.

Geçmiş yıllarda yüksek olan PDC ( personel dağılım cetveli ) sayıları birkaç sane önce düşürülmüş çalışması gereken personel sayısı azalmıştır. Artan iş yüküne ve çağrı sayısına karşın PDC de ise artış olmadı.

Acil çağrıların değerlendirilmesi,medikal danışma,  il içi ve il dışı hastan sevkleri, ambulans takibi, telsiz ve telefon trafiği gibi iş yükleri 112 acil sistemin gün geçtikçe artmaktadır. 

Acil Çağrı Merkezlerine geçen illerde ise personelin dinlenme, yemek, temizlik gibi temel insani hakları azalmıştır. Fiziki ve yönetimsel sorunlar baş göstermiştir. 

Birçok karar alma mekanizması ve talimatların verildiği komuta merkezlerinde hem doktor hemde acil tıp teknisyeni ve teknikeri PDC leri günün koşullarını karşılamamaktadır. Bütün işlerin bilgisayar ortamında karmaşık sistemlerle yapıldığı komutalarda deneyimli bir personelin sistemi adresleri mahelleri v ekipleri tam manasıyla öğrenmesi neredeyse 6 ay sürmektedir.

Komutada çalışan bir ATT ,  Aselsen , Armakom, Asos ve Arvento gibi sistmeleri aynı anda kullanmak zorundadır. 

Sadece deneyimli personelin nöbet tutatbildiği komutaların doktor , att ve paramedik PDC leri ivedilikle artırılmalıdır. Bu sayede hem personelin iş yükü azalacak hemde sahada vakalara yönlenen ekipler daha iyi kontrol edilebilecek. PDC lerin mevcut halinin en az % 50 oranından artırılması mutlaka gerekmektedir. 

kaynak: personel sağlık net

Editör: TE Bilisim