Nennioğlu; "ihale tarihini belirleme yetkisi sendikada değil tamamen idarededir."

Adana Sağlık Sen Şube Başkanı Bekir Nenioğlu'nun basın açıklaması

Nennioğlu; "ihale tarihini belirleme yetkisi sendikada değil tamamen idarededir."

;
Emeğin, Özverinin, Fedakârlığın vücut bulmuş hali olan sağlık çalışanı kardeşlerim ve yağmur çamur gözetmeden insanlara haber yetiştirme derdi olan emekçi gazeteci arkadaşlarım
Bugün yapmış olduğumuz bu basın açıklamasının gayesi uzun zamandır gündemimiz olan üzerinden haksız bir şekilde şahsımı ve sendikamı yıpratmaya çalıştıkları maaş promosyon ödemesi ile ilgili bilinmeyen tamamen duyumlara dayalı konuların açıklığa kavuşturulmasıdır.
Bugüne kadar sessiz kalmamızın sebebi banka ile yapmış olduğumuz görüşmelerin sekteye uğramaması ve sürecin zarar görmemesi içindi ama ne var ki bu hassas süreçte dahi 15 bin sağlık çalışanımızın menfaatini düşünmeyen sırf kendi ikballeri için benim ve sendikamın zarar görmesi için her türlü açıklamaları şuursuzca ve de bilinçsizce yapan sonradan ise somut bir artışın olacağını hissedip ani bir manevra ile başarıyı sahiplenmek için kendilerini rezil etme pahasına asparagas yalan haberler ile sürece dahil olmaya çalışan dahili ve de harici kişilerin olduğunu da söylemek isterim.
Çok değerli basın mensubu arkadaşlarım;
Promosyon ile ilgili toplum tarafından doğru olduğu sanılan yanlışların en başındaki konu ;promosyon ihalesinin tüm süreçlerin sendika tarafından yapıldığı, ihale tarihinin sendika tarafından belirlendiği ve sendika anlaşmaya imza atmayarak şerh koyarsa ihalenin geçersiz olacağı düşünülmektedir. Bu nedenle en başta bu konulara değinmek , toplumu ve Sağlık çalışanlarını doğru bilgi sahibi yapmak sendika olarak ta misyonumuzdur.
Sevgili arkadaşlar; 17.07.2019 tarihinde yapılan promosyon ihalesinin ihale tarihini İl Sağlık Müdürlüğümüz belirlemiştir. Bu konuda sendikamızın yetkisi olmayıp, tamamen İl Sağlık Müdürlüğünün yetkisindedir. İhale tarihinin belirlenmesi ile ilgili tarafımıza herhangi bir bilgi verilmemiş ve idare ihale ye bir gün kala tarafımıza bilgi vermiştir. Sendikamız Yönetim Kurulu ivedi olarak tamamen kendi çabamızla ihaleye giren banka sayısının çok olması dolayısıyla, rekabetin artması verilecek miktarında sağlık çalışanlarına artı yönünde yansıması amacıyla Sağlık Müdürlüğü tarafından davet edilmemiş olan diğer bankalar aranıp ihaleye girmelerini sağlamıştır. Anlattığımız bu olay biraz önce soru olarak sorduğumuz konunun cevabıdır yani ihale tarihini belirleme yetkisi sendikada değil tamamen idarededir.
Lakin kuruluşu erdemliler hareketinin bir sonucu olan sendikamızın diğer çevreler gibi başkalarını suçlayarak yükselmek, büyümek gibi bir duruşu olmadığı için öncelikle ihalenin şeffaf bir şekilde yapıldığını bütün bankaların kendilerince o günkü faiz oranları, enflasyon rakamları, iktisadi parametreler ve de mevcut bankaların her il için ayırdığı miktara göre teklifler sunduğunu söylemekte yarar vardır. Bunun için süreç de emeği geçenlere teşekkür edilmiştir.
Sevgili basın mensupları;
İhalenin sonuçlarını iki zaman dilimi içerisinde değerlendirmede fayda vardır birinci zaman dilimi olan ihalenin hemen sonunda yapılan açıklamalara bakıldığında sonuçların yalan olduğunu bunun mümkün olmadığını, Başarının mimarının sendikamız ve de şahsım olmadığını idarenin olduğunu söyleyen içerdeki ve dışardaki bedbahtlar olacak ,İkinci evrede ise zaman içerisinde başka illerde yapılan ihale sonuçlarının daha yüksek çıkması neticesinde hiç idareye sorumluluk yüklemeyen şerh koysaydın ihale geçersiz olacaktı diye bilgisizce spekülasyonlar yapan kişi yada kurumlar karşımıza çıkacaktır.
Konuyla ilgili o tarihte iç ve dış mihrakların sosyal paylaşımlarına ve de söylemlerine bakacak her samimi yürek bu saldırıları yapanların iyi niyetli olmadıklarını şahsımın ve yönetimimin başarısızlığı için fırsat kolladıklarını, meselelerinin çalışanların menfaati olmayıp bu uğurda davasının adamıyız dedikleri sendikalarını bile sosyal platformdan ve ikili görüşmelerde şuursuzca eleştirmekten geri durmadıklarını göreceklerdir. Sonuç olarak kişisel ihtirasları için her fırsatı değerlendirmeye çalışanlar istifalar arttı diye yaygara koparanlar bilmelidir ki Bekir NENNİOĞLU fanidir kalıcı olan Sendikamdır.

Bu nedenle; Onlara sözüm: ben olmasam da bir Bekir NENNİOĞLU çıkıp yine de onlar gibilerinin kurumuma çöreklenmesine fırsat vermeyecektir ve bu davayı sahipsiz bırakmayacaktır.
Bu bedbahtlara bu güne kadar bize saldırırlarken sessiz kalmamıza İstiklal Mücadelesi Şairi Mehmet Akif Ersoy’un şu dizeleri ile cevap vermek isterim
Yumuşak başlı isem, kim dedi uysal koyunum, kesilir belki, fakat çekmeye gelmez boyunum

Değerli Basın mensupları kıymetli;
Diğer sorumunun cevabı ise; Bu kazanım Başbakanlık genelgesi ile elde edilmiş bir Memur-sen kazanımı olup mevcut genelgede yetkili sendikaya sadece toplantıda 3.kişi olma yetkisi tanımıştır sendikanın ihaleyi iptal etme gibi, bir yetkisi olmayıp karar oy çokluğu ile alınan bir karardır, ilgili tarihte yapılan ihale sonucu mevcut şartlarda o güne kadar ilimizde ve o ana kadar yapılan ihaleler arasında alınan en yüksek rakam olup o gün o anlaşmaya şerh koymamız halinde nasıl bir saldırıya maruz kalacağımızı tahmin etmenizde fayda vardır.

Ayrıca daha önce değinmediğimiz doğru bilinen yanlışlardan bir tanesi de bankaların tekliflerini kendileri için en büyük gelir kaynağı olan ihalesi yapılan ilde daha önce o ana kadar hedefledikleri kredi kartı ve kullanılan kredilere göre yaptıkları için çalışan kişi sayısının kendileri için bir öneminin olmadığı çok nüfusa sahip olan bir ile 6500 vermektense küçük nüfuslu illere bu rakamları vermenin kendileri için avantaj teşkil ettiği banka yetkililerinden öğrenilmiştir bundan mütevellittir ki en düşük alan illerin başında bir çok ilden sonra yapmasına rağmen en yüksek çalışanı olan iller gelmektedir.
Sonuç itibarı ile sürecin en başından itibaren ülke şartlarında ve de ilimizde o tarihe kadar kazanılan en büyük promosyon ikramiyesi kazanımında bizlere değil de başarıyı başkalarına mal edenler, diğer illerde miktarlar artıp ibre kendilerince başarısızlığa döndükçe okları bu sefer tarafımıza yönlendirmişler ve acımasızca eleştirmişlerdir. Fakat bugün artık önce Rabbimin sonrada Ziraat Bankası Bölge Başkanlığının desteği ile miktar kişi bazında 690 Tl artarak toplamda kişi 5500 Tl olmuş , sonuç olarak 11 milyon lira artmış bu para sağlık çalışanlarımızın cebine direkt Adana ekonomisine de dolaylı olarak yansımıştır. Ayrıca bu miktar artışı bugüne kadar mevcut sözleşmeye ek sözleşme yapılarak oluşturulduğu için bundan sonraki promosyon görüşmelerinde Adana içtihadı olarak söylenecek olup, tarihe geçecektir.
İlk itirazımızı yaptığımızda bundan bir şey çıkmaz diyenler bugün nasıl yaptığımızı öğrenmeye çalışmakta ve de tebrik etmektedirler bu kazanım yerelde ekonomik manada en büyük kazanımdır hepimize hayırlı uğurlu olsun.

Buradan her zaman müşterisinin yanında olan Ziraat Bankası Genel Müdürlüğüne , Kıymetli büyüğümüz her zaman yanımızda hissettiğimiz Onursal Genel Başkanımız Ziraat Bankası Yönetim Kurulu Üyesi Mahmut KAÇAR beye, Ziraat Bankası Bölge Başkanı Ertuğrul İSPAHA’ beye, İl Sağlık Müdürümüz Dr.Ahmet ÖZER beye, Yönetim Kurulu üyelerime bu işe katkı sunanarak bizi motive eden tüm sağlık çalışanlarımıza huzurlarınızda teşekkür ediyorum.
‘’Diklenmeden Dik Durmaya Devam edeceğiz’’
‘’YAPARSA SAĞLIK-SEN YAPAR’’

İyi günler diliyorum hepinizi Allaha emanet ediyorum.
Allah yar ve yardımcımız olsun.
Bekir NENNİOĞLU
Sağlık-sen Adana Şube Başkanı

Güncelleme Tarihi: 29 Aralık 2019, 15:18

Ceren YILDIZ

banner43
YORUM EKLE
YORUMLAR
Kamu Dışı ASÇ
Kamu Dışı ASÇ - 10 ay Önce

Sağlık-Sen 8 senedir Kamu Dışı ASÇ lere "Kadro geleceğini" söylüyor. Yeterince beklemedik mi? Niyet yoksa, umut vermeyin. Bu kadar basit: İnsanların geleceğini oyuncak etmeyin; niyet yoksa, umut vermeyin.

bu sağlıksen de hep ağlıyor be kardeşim
bu sağlıksen de hep ağlıyor be kardeşim @Kamu Dışı ASÇ - 9 ay Önce

bir kerede sağlıkçılar için bir şey yapın

Kamu Çalışanı
Kamu Çalışanı - 9 ay Önce

Geç bunları Bekir Efendi. Çöreklenen de sizsiniz, zulüm eden de sizsiniz.

3600 EK GÖSTERGEMİZ noldu?
3600 EK GÖSTERGEMİZ noldu? - 9 ay Önce

Sayın Bakanım, Sağlıksen Yönetimi,

3600 ek göstergeyi her seçim öncesi duyduk, çok şükür.

Peki, erken seçim öncesi de duyacak mıyız?

MEHMET 02
MEHMET 02 - 9 ay Önce

SENDİKA
2351 KİŞİDEN BİRİ OLARAK SINAVI KAZANDIĞIMIZI HALDE ATMAMIZ YAPILMADI HAKKIMIZI HELAL ETMİYORUZ .

Mustafa
Mustafa - 9 ay Önce

Altı üstü bir promosyon ihalesi.Okuyanda viyana kuşatması yapıldı sanır

MEHMET 02
MEHMET 02 - 9 ay Önce

MİLADI DOLMUŞ OLAN YARDIMCI HİZMETLER SINIFI KALDIRILMALI
ONDÖRT YIL OLDU NE ZAMAN ÇÖZÜLECEK BU SORUN
Kamu kurumlarında teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, dağıtıcı, mübaşir, terzi, berber, garson, bahçıvan, matbaacı gibi çeşitli ünvanlarda görev yapan ve sayıları 111 bin olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin, bulundukları sınıftan kaynaklı olarak birçok maddi ve manevi mağduriyet yaşadıklarına dikkat çekerek, Yardımcı Hizmetler Sınıfında " bulunan personelin kurumlardaki ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerde çalıştırılabileceği gibi çok geniş bir tanımı olması ve bu sınıfın içinde bulunan yirmi iki unvanın ayrı ayrı görev tanımının da olmaması sebebiyle amirleri tarafından ünvanları göz ardı edilerek Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nda bulundukları gerekçe gösterilerek ünvanı ile uyumsuz işlerde çalıştırılmaktadırlar. Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personelin kadro unvanlarına ilişkin görevlerin sınırının belirtilmemiş olması bu personele kurumlarında pek çok işin gördürülebileceği personel olarak bakılmasına neden olmaktadır. Ayrıca hukuki yönü olmamasına rağmen bazı görev ve işlerin yardımcı hizmetler sınıfı personeline gördürülmesi, zaman içinde söz konusu görevlerin ilgililerin unvanı ile özdeşleşmesi ve haklı olarak bu görevi yapmak istememelerinde ise sorunlu personel olarak düşünülmesine sebep olmaktadır" . YHS personelinin yükselebileceği teknisyen, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur gibi kadrolara kurumlar tarafından genellikle ilk defa atama yoluyla personel alımına gittiklerinden ve kurumların periyodik olarak Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açmamalarından dolayı üniversite mezunu olsalar dahi sınıf değiştirme imkanı bulamamadıklarını 657 sayılı DMK' da bahsedilen hizmet sınıfları arasında sadece Yardımcı Hizmetler Sınıfına dahil personel için ek gösterge belirlenmemiştir. Ek gösterge belirlenirken bir hizmet sınıfına dahil personelin tamamının dışarıda tutulmasının rahatsızlık oluşturmasının yanı sıra, ek göstergeden yararlanamadıkları için Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin aylık ücretleri ve emeklilik hakları (emekli aylığı ve emekli ikramiyesi) memurlar arasında oldukça düşük seviyede bulunmaktadır. Bilindiği gibi 2005 yılında memur sendikaları ile hükumet arasında imzalanan Toplu Görüşme Mutabakat Metninde; "Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışanların öğrenim durumlarına göre bir defaya mahsus olmak üzere sınavsız atanmalarının sağlanması" için çalışma yapılacağı kararı yer almıştır." Taşeron firmalara bağlı olarak kamu kurumlarında çalışan taşeron personelin devlet kadrolarına işçi olarak geçirilmeleri ile birlikte ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerin bu personel eliyle gördürülmesi sonucunda YHS personeline ihtiyaç da kalmayacağını kaydeden "Gelişen ülkemizde kamu personel yönetimi anlayışı kuralcı, hiyerarşik, mekanik ve geleneksel yönetim anlayışı iken bu yönetim anlayışı değişerek yerini etkinlik, verimlilik, tutumluluk dinamiklerini esas alan, ücret dengesizliğini gidermeyi hedefleyen, performansa göre değerlendirme üzerinde duran, esnek yapılanma ve katılımcı yönetime uygun bir kamu personel yönetimine bırakmaktadır. Bu sebeplerle günümüzde miadı dolmuş olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nın kaldırılarak bu hizmet sınıfındaki mevcut personelin, eğitim durumlarına ve ihraz ettikleri unvanlara uygun hizmet sınıflarına geçirilmeleri gerekmektedir" …………… On dört yıl oldu bir gelişme yok. Sağlık bakanlığına ve yetkili sendikaya duyurulur.

SIRADAKİ HABER