Memur-Sen, Bakan Bilgin ile '3600'deki eksiklikleri' görüştü

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın ve beraberindeki heyet Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin ile görüştü.

Memur-Sen, Bakan Bilgin ile '3600'deki eksiklikleri' görüştü

Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın ve beraberindeki heyet Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Bilgin ile görüştü. Çalışma Bakanlığı nda gerçekleştirilen görüşmede Memur-Sen Genel Başkanı Ali Yalçın'ın yanı sıra Memur-Sen yönetim kurulu üyeleriyle bağlı sendikaların genel başkanları hazır bulundu. Toplantıda konuşan Genel Başkan Yalçın, 6. Dönem Toplu Sözleşme hükmü gereği 3600 ek gösterge ve ek göstergelere ilişkin yapılan 14 toplantının yetkili konfederasyon olarak Memur-Sen'in de katılımıyla icra edildiğini belirterek, "Cumhurbaşkanımız tarafından 2018 yılında öğretmen, din görevlisi, hemşire ve polis olmak üzere dört meslek adına verilen söz, kamu görevlileri arasında adaletsizlik oluşturacağı düşüncesiyle bütün kamu görevlilerini kapsayacak şekilde çalışılmış ve 6 Haziran'da Cumhurbaşkanımız tarafından kamuoyu ile paylaşılmıştır. İlgili çalışma, Yardımcı Hizmetler Sınıfı başta olmak üzere hem bütün kamu görevlilerini kapsaması hem de 1992 yılından bugüne gerçekleştirilen en kapsamlı çalışma olması bakımından şüphesiz reformist bir özelliğe sahiptir. Ortaya konan bu önemli çalışma sonrası Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yayınlanan tabloya bakıldığında; açıklık getirilmesi gereken konular, giderilmesi gereken eksiklikler mevcut olup, kamu görevlileri arasında hiyerarşik ve adil düzenin sağlanması için aşağıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi halinde memnuniyet üretecek bir sonuç ortaya çıkacağı düşünüyoruz" dedi.

Ali Yalçın, 600 puanlık ek gösterge artışının önemli olduğunu, emekli kamu görevlilerinin ekonomik durumunu iyileştirmek ve onları refaha kavuşturmak için ek gösterge artışına ilave olarak, tazminat yansıtma oranlarında da yapılacak iyileştirmenin beklentileri karşılayacağını ve genel bir memnuniyet üreteceğini ifade etti. Yalçın; ek gösterge çalışmasında bazı unvanların emekli aylıklarında daha yüksek artış sağlayabilecek şekilde ele alınmasının mevcut hiyerarşik yapıyı bozabileceğini, 2200 ek göstergede bulunan yükseköğrenim görmüş kamu görevlilerinin 2800'e yükseltilmesine rağmen tazminat yansıtma oranlarında bir üst gruba yükseltilmemelerinden kaynaklı olarak sadece emekli aylıklarında 118 TL iyileştirme sağlayacağını, 3600'den 4200'e ek göstergeye çıkarılanların tazminat yansıtma oranlarında kademe atlamamasından kaynaklı Teknik Hizmetler Sınıfı ve Sağlık Hizmetler Sınıfı içerisindeki hiyerarşik yapının bozulmasına sebebiyet vereceğini, Sağlık Hizmetleri Sınıfı'nda sadece 4 yıllık yükseköğrenim gören hemşirelerin Bakanlık tarafından yayınlanan Tablo'da yer almasının diğer yükseköğrenim gören sağlık çalışanları arasındaki hiyerarşik yapıyı bozacağını ve kamu görevlileri arasında öğrenim durumu bakımından hiçbir ayrım yapılmaması gerektiğini belirtti.

Görüşmede, Memur-Sen tarafından kamuda görev yapan avukatların, tabipler gibi 3600 ek göstergeye değil 4200 ek göstergeye tabi olmalarının daha hakkaniyetli olacağı, yönetici sınıfında yer alan şube müdürü, il müdür yardımcıları, ilçe müdürleri ve şeflerin unvanlarının da 3600 ek göstergeye yükseltilerek çalışma barışının sağlanması gerektiği ifade edildi.

Yalçın, düşük maaşlı emekli kamu görevlilerinin ekonomik durumlarında iyileştirme yapmak ve gelir seviyelerini artırmak amacıyla, mevcut sistemi ve hiyerarşik yapıyı bozmadan, özellikle ek göstergesiz ve düşük ek göstergeli kamu görevlileri ile Genel İdari Hizmetleri Sınıfındaki kamu görevlilerini, ayrıca şube müdürleri, şef, amir gibi yöneticileri gözardı etmeden, genelde bütün kamu görevlilerini kapsayacak şekilde ek göstergelerin düzenlenmesini, fakülte sekreteri ve enstitü sekreteri, hastane başmüdürü ve hastane müdürü gibi yalnızca 600 puanlık ek gösterge artışından farklı şekilde yararlananların aralarında gelir adaletini sağlayacak şekilde düzenlemelerin yapılması gerektiğini belirtti. Yalçın ayrıca tazminat yansıtma oranlarının arasına yeni kademeler konularak kamu görevlileri arasında emekli aylığı dağılımı noktasında adil sonuç üretecek şekilde bir Kanun Teklifi'nin Meclise getirilmesinin önemini ifade etti.

Güncelleme Tarihi: 14 Haziran 2022, 23:02

Ceren YILDIZ

YORUM EKLE
YORUMLAR
ŞU SEMİH ÇOKMU BAŞARILI İŞLER YAPTIKİ PİŞMİŞ KELLE GİBİ SIRTARIYOR.2351 VHKİ SENİN YÜZÜNDEN 9 YILDIR MAĞDUR ALLAH CEZNI VERSİN UTAN BİRAZ UTAN.
ŞU SEMİH ÇOKMU BAŞARILI İŞLER YAPTIKİ PİŞMİŞ KELLE GİBİ SIRTARIYOR.2351 VHKİ SENİN YÜZÜNDEN 9 YILDIR MAĞDUR ALLAH CEZNI VERSİN UTAN BİRAZ UTAN. - 2 hafta Önce

ALİ YALÇIN SİZ ADALETSİZ UYGULAMALARA BİR YENİSİNİ DAHA EKLEYE DURUN.YHS SİZE NE SÖYLÜYOR TAHMİN ETMEK GÜÇ OLMASA GEREK.EY ALİ YALÇIN YHS MEMUR DEĞİLSE İŞÇİ YAPILSIN,MEMUR İSE EĞİTİM DURUMUNA GÖRE EK GÖSTERGE DÜZENLENSİN.ÇIKMIŞ ŞUBE MÜDÜRÜ ŞEF DİYORSUN İYİ GÜZELDE BİZ YHS NA VERİLEN SEMBOLİK 600 EK GÖSTERGEYE NEDEN SES ÇIKARMIYORSUN.BİZ 600 EK GÖSTERGEYİ İSTEMİYORUZ İŞÇİ YAPILMAK İSTİYORUZ İŞÇİ.ALLAHTAN KORKUN KULDAN UTANIN POZİTİF AYRIMCILIĞA YILLARDIR MARUZ KALAN YHS.ALLAHA HAVALESİNİZ.

Sağlık camiası
Sağlık camiası - 2 hafta Önce

SEÇİMİ BEKLİYOR SEÇİMİ MEMUR.YETER YILLARDIR BİZİ KANDIRDI NİZ. ANCAK BU KADAR ZALİM OLABİLİR. YAZIKLAR OLSUN YAZIKLAR.

saglıkçılar
saglıkçılar - 2 hafta Önce

yayınlanan tabloda böyle birsey yok 3000 olan 3600 oluyor 2200 olan 3600 oluyor yeterki 1 .dereceye düşmüş olsun aynen polislerde askerlerde olduğu gibi ali zevatı ortalığı karıştırıyor 2200 olan sağlıkçılar 3600 ek gösterge alıyorda neden gih sınıfında ki sefler müdürler vb kişiler alamıyor diye hopluyor bizlerin işine taş koymaya çalışıyor dikkat edelim bakın nasıl da bizlere verilen bu hakkı elimizden alacak görün

MEHMET02
MEHMET02 - 2 hafta Önce

MİLADI DOLMUŞ OLAN YARDIMCI HİZMETLER SINIFI KALDIRILMALI

Kamu kurumlarında teknisyen yardımcısı, hizmetli, aşçı, kaloriferci, dağıtıcı, mübaşir, terzi, berber, garson, bahçıvan, matbaacı gibi çeşitli ünvanlarda görev yapan ve sayıları 111 bin olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin, bulundukları sınıftan kaynaklı olarak birçok maddi ve manevi mağduriyet yaşadıklarına dikkat çekerek, Yardımcı Hizmetler Sınıfında " bulunan personelin kurumlardaki ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerde çalıştırılabileceği gibi çok geniş bir tanımı olması ve bu sınıfın içinde bulunan yirmi iki unvanın ayrı ayrı görev tanımının da olmaması sebebiyle amirleri tarafından ünvanları göz ardı edilerek Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nda bulundukları gerekçe gösterilerek ünvanı ile uyumsuz işlerde çalıştırılmaktadırlar. Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışan personelin kadro unvanlarına ilişkin görevlerin sınırının belirtilmemiş olması bu personele kurumlarında pek çok işin gördürülebileceği personel olarak bakılmasına neden olmaktadır. Ayrıca hukuki yönü olmamasına rağmen bazı görev ve işlerin yardımcı hizmetler sınıfı personeline gördürülmesi, zaman içinde söz konusu görevlerin ilgililerin unvanı ile özdeşleşmesi ve haklı olarak bu görevi yapmak istememelerinde ise sorunlu personel olarak düşünülmesine sebep olmaktadır" . YHS personelinin yükselebileceği teknisyen, bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol işletmeni, memur gibi kadrolara kurumlar tarafından genellikle ilk defa atama yoluyla personel alımına gittiklerinden ve kurumların periyodik olarak Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği sınavı açmamalarından dolayı üniversite mezunu olsalar dahi sınıf değiştirme imkanı bulamamadıklarını 657 sayılı DMK' da bahsedilen hizmet sınıfları arasında sadece Yardımcı Hizmetler Sınıfına dahil personel için ek gösterge belirlenmemiştir. Ek gösterge belirlenirken bir hizmet sınıfına dahil personelin tamamının dışarıda tutulmasının rahatsızlık oluşturmasının yanı sıra, ek göstergeden yararlanamadıkları için Yardımcı Hizmetler Sınıfı personelinin aylık ücretleri ve emeklilik hakları (emekli aylığı ve emekli ikramiyesi) memurlar arasında oldukça düşük seviyede bulunmaktadır. Bilindiği gibi 2005 yılında memur sendikaları ile hükumet arasında imzalanan Toplu Görüşme Mutabakat Metninde; "Yardımcı Hizmetler Sınıfında çalışanların öğrenim durumlarına göre bir defaya mahsus olmak üzere sınavsız atanmalarının sağlanması" için çalışma yapılacağı kararı yer almıştır."
Taşeron firmalara bağlı olarak kamu kurumlarında çalışan taşeron personelin devlet kadrolarına işçi olarak geçirilmeleri ile birlikte ana hizmetlere yardımcı mahiyetteki görevlerin bu personel eliyle gördürülmesi sonucunda YHS personeline ihtiyaç da kalmayacağını kaydeden "Gelişen ülkemizde kamu personel yönetimi anlayışı kuralcı, hiyerarşik, mekanik ve geleneksel yönetim anlayışı iken bu yönetim anlayışı değişerek yerini etkinlik, verimlilik, tutumluluk dinamiklerini esas alan, ücret dengesizliğini gidermeyi hedefleyen, performansa göre değerlendirme üzerinde duran, esnek yapılanma ve katılımcı yönetime uygun bir kamu personel yönetimine bırakmaktadır. Bu sebeplerle günümüzde miadı dolmuş olan Yardımcı Hizmetler Sınıfı'nın kaldırılarak bu hizmet sınıfındaki mevcut personelin, eğitim durumlarına ve ihraz ettikleri unvanlara uygun hizmet sınıflarına geçirilmeleri gerekmektedir"……………?? ON YEDİ YIL OLDU BİR GELİŞME YOK

safg
safg - 2 hafta Önce

Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından seçim vaadi olarak açıklanan ve sadece 4 meslek grubuna söz verilen 3600 ek gösterge düzenlemesi yeniden yapılandırıldı. Daha önce söz verilen 4 meslek grubunun 1. Dereceye inmek kaydıyla 3600 ek göstergeden faydalanacak

SIRADAKİ HABER