Ek Ödeme yönetmeliği yayımlandı. Yönetmeliğe eklenen geçici madde 2 de yer alan "1/8/2020 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere üç ay süreyle yer ve/veya personel yönünden kapsamı ve oranı Bakan tarafından belirlenmek kaydıyla, personele ek ödeme yapılabilir. Bu şekilde yapılacak ödeme tutarı toplamı mesai içi tavan ek ödeme tutarını geçemez.” ibarden anlaşıldıgı kadarı ile detayların belirlenmesi Sağlık Bakanlığına bırakılmış durumda.

Yine yayımlanan yönetmelikte ek ödeme yapılması esnasında hesaplama kriterlerinden olan çalışma günü için yönetmelik ile tam bir tanımlama yapılmış. Yönetmelikte yer alan tanımlama "Mesai içi çalışılmayan günler: Resmî tatil günleri, nöbet izinleri ile görevi sırasında veya görevinden dolayı Bakanlıkça ilan edilmiş bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan, kazaya, yaralanmaya veya saldırıya uğrayanların bu durumlarını sağlık raporuyla belgelendirmesi ve başhekimin onaylaması halinde kullandıkları hastalık izin süreleri hariç olmak üzere tüm çalışılmayan günleri,” olarak ifade edilmiştir.

Bu durumda esnek mesai uygulayan personelin ek ödeme hesaplamasında baz alınacagını görmekteyiz. Esnek mesai uygulması başladığında Sözleşmeli yöneticiler tarafından birim işleyişi uygun denilerek esnek mesai uygulması yapan birimler esnek mesai uygulamasına devam edecek mi?

Ek ödeme yönetmeliği bu şekilde yayımlanmadan önce esnek mesai yapabilen birimler, ek ödeme yönetmeliğinin yayımlanmasından sonra esnek mesai uygulması yapamıyor ise ne düşünmeliyiz.

ileride yasal olarak herhangi bir durum ile karşılaşmamak için esnek mesai çalışan personelin esnek mesai kullandığı günler kayıt altına alınıyor mu?

Esnek mesai kullanan ve bu kayıt altında olmayan personel kaza geçirse bu iş kazası mı sayılacak?

Kendine bağllı birimlere kimseye söylemeden kendi aranızda esnek mesai uygulayın diyen Sözleşmeli Yönetici ek ödemede esnek mesaide olunan günü mesaiden mi saycak?

Editör: TE Bilisim