Yerli otomobilde ağır eleştiri 'Kandırılıyoruz!'

Yerli otomobilde ağır eleştiri 'Kandırılıyoruz!'

Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı, TOGG'u topa tuttu. Altaylı, "Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum" dedi.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) ismiyle 2019 yılının son günlerinde ortaya koyulan yerli otomobilde büyük skandal. Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı, bugünkü köşe yazısında yerli otomobili eleştiri yağmuruna tuttu. Altaylı TOGG projesi hakkında yanlışlıklar olduğunu, hesapların tutmadığını, kandırıldığımızı ancak hiçbir açıklamanın yapılmadığını ifade etti.

YERLİ OTOMOBİLİN HAYAL EVRENİ

Fatih Altaylı köşe yazısında TOGG Ceosu Gürcan Karakaş'a ağır eleştirilerde bulundu. Altaylı şu ifadeleri kullandı: "Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum. Bosch’tan bulduğumuz CEO’dan tık yok. Bak Gürcan Karakaş Beyefendi. Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu. Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun. Bu bile sana güvenmemem için yeterli. Çünkü kandırmanın küçüğü büyüğü olmaz. Bir kez kandırmaya başladın mı bunun sonu gelmez. Şimdi sağa sola “Bir evren kuruyoruz” falan diyeceksin. Bana sorarsan o bir “Hayal evreni.”

İşte Habertürk gazetesi yazarı Fatih Altaylı'nın o yazısının ilgili bölümü:

Yerli otomobilin hayal evreni
Yerli ve milli elektrikli otomobil işinde yanlışlar var diyorum, kandırılıyoruz diyorum, hesaplar tutmuyor diyorum.
Bosch’tan bulduğumuz CEO’dan tık yok.

Arasın, bilgi versin demiyorum.
Ama en azından varsa bir basın bürosu falan ya da bir sekretaryası ya yanıldığımı söylesin bilgi versin ya da uyardığım konular ile ilgili, planları ile ilgili iki not paylaşsınlar da biz de kamuoyuna bilgi verelim.
Yok böyle bir şey.

Hadi belli ki, bana gıcıksın.
Yahu Türkiye’nin otomobil ile ilgilenen, otomotiv gazetecisi dediğin tüm adamları soru soruyor, birine bile yanıt yok.
Çünkü adamın umurunda değil.
İki senenin sonunda ortaya yerli ve milli bir otomobil koyamazsa ne olacak ki!

Aldı zaten transfer parasını, maaş da iyidir.
Çeker gider.

Ondan ses yok ama babayiğitlerden yani taşın altında gerçekten eli olanlardan, parayı, sermayeyi koyanlardan ve koyacak olanlardan ses de geliyor bilgi paylaşıyoruz.
Gelelim Bosch’çu Gürcan Karakaş’ın pek de önemsemediği ve günü geldiğinde hallederiz dediği pil meselesini biraz açmaya.
Benim de, babayiğitlerin işi biraz bilenlerinin de elinde kesin bir bilgi var.
O da şu:
“Litium İon pil talebi ve üretimi 2019’dan 2030’a kadar yani 10 yıllık bir sürede 10 katına çıkacak.”
Bunun en büyük nedeni ise “EV” denilen elektrikli araçların giderek artacak olması.
.....

Bizdeki CEO’nun önemsemediği pili, şu anda dünyanın en büyük elektrikli otomobil üreticisi olan Tesla bu kadar önemsiyor.
Peki tüm bu fabrikaları niye kuruyor Tesla ve diğerleri?
Yanıt artacak olan talep.
Bakın yıllara göre lityum ion pil talebi nasıl ve hangi amaçla artacak:

....
Pili başkasından alalım istiyor...
Niye diye merak ediyor insan.
Pili de TOGG yapsın demiyorum ama en azından önemsizleştirmesinler bunu.
Israrla vurgulasınlar önemini.
“Acele etme Fatih olacaktır elbette” diyorsanız durum pek öyle göstermiyor diye yanıt vereyim.
Bakın önümüzdeki dönemde pil üretiminde kimler olacak, 2028’e kadar pil üretimi nasıl ve kimlerin elinde şekillenecek:

Şimdi ben bunları söyleyince CEO çıkıp bu işten anlamayanların karşısında “Biz fikri mülkiyete yoğunlaşıyoruz. Motor, pil bunları herkes üretecek. Biz yazılım mazılım zart zurt” falan diyecektir.

Bak Gürcan Karakaş Beyefendi.

Şimdiye kadar yaptığın tek şey Pininfarina’nın garajından bir araç seçmek oldu.
Onu da büyük bir marifet yapmış gibi videolarla falan anlatıyorsun.
Bu bile sana güvenmemem için yeterli.
Çünkü kandırmanın küçüğü büyüğü olmaz.
Bir kez kandırmaya başladın mı bunun sonu gelmez.
Şimdi sağa sola “Bir evren kuruyoruz” falan diyeceksin.
Bana sorarsan o bir “Hayal evreni”.

Yazının tamamı için Tıklayınız

Sercan Yılmaz

YORUM EKLE
YORUMLAR
SELİMCAN
SELİMCAN - 5 gün Önce

BAĞA DA LAZIM Bİ ALAKTİRİKLİ IRBA:))))) SAYGILARIMLA.

WWW
WWW - 4 gün Önce

HANGİ SİYASİ GÖRÜŞTEN OLURSAK OLALIM ÜLKEMİZ İÇİN OLUMLU YAPILAN İŞLERİ BU KADAR YERMEMELİYİZ VE OLUMSUZ HAVA ESTİRMEMELİYİZ. ÜLKEMİZDE BİR SÜRÜ OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ ALANI MEZUNU VAR ONLARA İŞ İMKANI ÇIKAR, GENÇLER EKMEK YER.

TÜRK
TÜRK - 4 gün Önce

FATİH ALTAYLI hayatta anlamadığın bir konu varmı? Herşeyi en iyi biliyor gibi görünmekte büyük güvensizlik sebebidir bunu sizlerde bilirsiniz...

SIRADAKİ HABER