20 Eylül 2018 tarih ve 30541 sayılı Resmi Gazetede 108 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile Orta Vadeli Program kapsamda Hazine ve Maliye Bakanlığı bünyesinde kamuda kaynakların verimli kullanılması, maliyetlerin ve harcamaların azaltılması, gelirlerin kalitesinin arttırılması amacıyla  01.11.2019 tarihli 50223489-604-99 sayılı yazı ile Bakanlığın bünyesinde 30.01.2019 tarihli ve 80981279-809.99-145 sayılı Bakanlık Makamı Oluru ile Bakan Yardımcılığına bağlı Tasarruf Takip Ofisi (TGAP Ofisi) kurulmuştur.
Ayrıca bu faaliyetlerin il düzeyinde takibinin sağlanması amacıyla İl Sağlık Müdürlükleri bünyesinde doğrudan Sağlık Müdürlerine bağlı Tasarruf ve Gelir Arttırıcı Programlar (TGAP) Birimlerinin oluşturulması, söz konusu birim sorumlularının belirlenmesi, ayrıca müdürlüklere bağlı her bir sağlık tesisinde ve harcama biriminde de bu yapılanmanın sağlanması için İl Sağlık Müdürlükleri 14.02.2019 tarih ve 50223489-050.01.02-E.3 sayılı yazı ile talimatlandırıldı.
TGAP birimleri doğrudan İl Sağlık Müdürlerine bağlandı. Hastanede ki sorumluları da idari ve mali hizmetler müdürleri, müdür yardımcıları ya da başhekim yardımcıları oldu. 
 TGAP'ın ildeki sorumlusu İlsağlık müdürlükleri Bakanlığın ilgili yazısına ragmen geçici görevlendirmeleri 1 yıl uzatması TGAP'ın hangi faaliyet alanı dogrultusunda gerçekleştirmiştir. Sahadan çekilen her personelin yerine daha fazla nöbet tutulması gerektiği göz önünde bulundurulduğunda. Hastanelerde eğitim hemşireliği, tiğ, ayaktan tedavi gibi Nöbetsiz birimlerde nöbet muafiyeti olan personel değerlendirilmediğinden nöbet tutmayan personel oranı Ülke ortalaması %30 ları geçmektedir. Nöbet tutmayan personel nedeni ile sahada çalışanın daha fazla nöbet tutması TGAP kapsamına girmemekte midir?
TGAP faaliyetleri doğrultusunda binalarda su tasarrufu için Bakanlık 02.04.2019 tarihinde yayınlanan Su Tasarruf Tedbirleri yazısı; 
1. Bakanlığa bağlı tüm hizmet binalarında bulunan su depolarının periyodik bakımlarının yapılması, su kaçaklarının önüne geçilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması,
2. Bakanlığa bağlı tüm hizmet binalarında ticari alanların sayaçlarının ayrılması,
3. Bakanlığa bağlı tüm hizmet binalarının mutfak ve çamaşırhanesinde bulunan cihazların yenilenmesi gerektiği hallerde, su tasarrufu sağlayabilecek verimli kullanımlı çamaşır/ bulaşık makinelerinin tercih edilmesi, mevcut cihazlarda ise su parkuru sarfiyatına dikkat edilerek tam kapasite ile çalıştırılmasına özen gösterilmesi,
4. Şehir içme ve kullanma suyu şebekesi dışındaki su satın almalarının maliyet analizi yapılarak il düzeyinde tercihen toplu alım yöntemleri ile yapılması,
5. bakanlığa bağlı tüm binalarda su israfının önüne geçilmesi; kullanılmayan ve atıl durumda olan binalarda suyun ana vanadan kapatılması, açık kalan muslukların ve su sistemlerindeki arızalarının kontrolü için rutin olarak takip edilecek bir sistemin kurulması,
talimatlandırılmıştı. Kaç Sözleşmeli il sağlık Müdürlüğü bunu takip etti, kaç sözleşmeli idari ve Mali Hizmetler müdürü, müdür yardımcısı, başhekim yardımcısı bu konuda işlem yaptı.
Editör: TE Bilisim