Sağlık sektöründe dijital pazarlama oldukça bir yöntemdir. Bu nedenle bu yazıda dijital pazarlama alanındaki bilgileri derledik. Keyifli okumalar dileriz.

Sağlık Sektörü Dijital Reklam Ajansı nedir?

Dijital pazarlama, gelişen teknolojilerini tercih ederek bir firmanın ya da markanın ürünlerini ya da hizmetlerinin dijital ortamdan pazarlanması olarak tanımlanır. Dijital pazarlama güncel ve günden güne geliştirmeye uygun bir tür pazarlama yöntemidir. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlama yöntemlerine göre ürün ya da hizmetlerden yararlanan hedef kitle ile daha aktif ve daha etkileşim içeren iletişim becerilerini tercih eden pazarlama yöntemidir. Her geçen gün dijital pazarlama güncellenir ve yeni gelen teknolojik gelişmelere adapte edilebilir.  Dijital pazarlama yaparken, yazılı, basılı ya da sesli medya kanallarından ziyade internet kanalıyla mobil ya da bilgisayar platformları tercih edilir. Dijital pazarlamanın farklı yöntemleri bulunur. Bu yöntemler aşağıdaki gibi sıralanabilir;

•           E-mail Marketing

•           Sosyal Medya Pazarlama

•           Mobil Pazarlama

•           PPC Reklam Pazarlama

•           Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) 

Sağlık Sektöründe Reklam Ajansları İle Çalışmanın Avantajları Nelerdir?

Özellikle büyük Sağlık markaları reklam ajansları ile reklam etkinliklerini planlaması için çalışırlar. Doğru ve etkili reklam stratejisi oldukça önemlidir. Sağlık Reklam ajansı ile çalışmanın avantajları aşağıdaki gibi sıralanabilir;

·      Etkili reklam planlaması yapılır.

·      Doğru hedef kitleye doğru zamanda ve doğru platformlardan erişmeyi sağlar.

·      Etkili ve kısa sürede sonuç alınır.

·      Reklam ajansları doğru metriklerle doğru planlamalar yapar.

·      Doğru planlamayla markaların gelirlerini arttırabilirler.

·      Etkili iletişim dili belirleyerek markanın, ürün ya da hizmetin daha akılda kalıcı olmasını sağlar.

Sağlık Sektörü için Dijital Reklam Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

1. Bir dijital pazarlama ajansından beklentilerin belirlenmesi gerekir; markayı ileri taşıyacak, markanın internet dünyasında yer almasına destek olması gerekir. Bu yüzden dijital reklam ajansıyla çalışmadan önce marka stratejileri belirlenmelidir ve bu stratejilere göre ajanslarla görüşme yapılmalıdır. 

2. Hedef kitlesinin belirlenmesi gerekir;

Yerel ve global pazar içinde farklı dinamikler mevcuttur.  Eğer hedef markanın küresel pazarda yer almasını sağlamak isteniliyor ise, hedef kitle çalışmaları bu yönde yapılmalıdır. Bu nedenle farklı dillerde hizmet veren dijital pazarlama ajanslarını tercih etmek bu noktada yararlı olacaktır.

3. Ajansın portföyünü/referanslarını talep etmek gerekir;  Portföy kurumun kimliği olarak tanımlanır. Eğer bir ajansa güvenmek için kimlerle nasıl çalıştığına dair sunum istemek gerekir. Yapılan işler doğrultusunda dijital pazarlama ajansı tercih etmek marka için daha yararlı olacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ne kadar çok markayla çalışma yapılmış olması değil bir marka ile ne kadar uzun süre çalışıldığı önemlidir. Ayrıca hizmet almak istediğiniz ajansın yine sizinle benzer alanda olan sektörlerle çalışma deneyiminin olması oldukça önemlidir. Yani bir sağlık kuruluşu için hizmet almadan önce Sağlık sektöründe deneyimli bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak oldukça yerinde bir karar olacaktır. 

5. 360 derece hizmet veren bir dijital pazarlama ajansı tercih edilmesi gerekir; bir dijital pazarlama ajansı seçerken en çok dikkat edilmesi gereken nokta dijitalin her alanında hizmet veren bir dijital pazarlama ajansıyla çalışmak gerekir. 360 derece hizmet veren dijital pazarlama ajansları aşağıdaki hizmetleri vererek markayı dijital alanda ileriye taşır;

·      SEO,

·      Grafik Tasarım,

·      Influencer Marketing,

·      Sosyal medya reklamları

·      Google reklamları

·      Mail marketing

·      Web tasarımı

Aynı zamanda 360 derece hizmet veren dijital pazarlama ajansları kreatif alanda da hizmet verir. Yani bir 360 derece hizmet veren dijital pazatlama ajansının hem geleneksel reklam planlaması yapabilmesi hem de dijital planlama yapabilmesi marka için hem bütçe bakımında hem de markanın ileriye taşınması açısından avantajlı olur.

Editör: TE Bilisim