Sağlık Çalışanları İçin 8 Adımda Profesyonel CV Hazırlama

Sağlık Çalışanları İçin 8 Adımda Profesyonel CV Hazırlama

İşe alım sürecinde diğer adaylardan bir adım önde olmak için bilinmeyen tüyolarla cv oluştur rehberini ele aldık. Bu rehber ile birlikte Cv’nizdeki eksiklikleri tespit edip iyileştirme çalışmaları yapabileceksiniz. Ayrıca, belirttiğimiz 8 tüyo ile birlikte etkili cv oluşturmanız mümkün olacaktır. Dilerseniz, ayrıntılara geçelim;

8 Etkili Tüyo ile CV Oluştur

  1. Kariyer hedefinizi belirleyin.
  2. Kişisel bilgilerinizi ekleyin.
  3. Çalışmak istediğiniz departmanı mutlaka yazın.
  4. Sağlık ile ilgili eğitim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın.
  5. İş ve staj deneyimlerinizi ekleyin.
  6. Yurtdışı eğitim, sertifika ve kulüp üyeliklerinizi ekleyin.
  7. Yeteneklerinizi ve becerilerinizi yazın.
  8. Referans bulmaya çalışın.

                                                   

1.Kariyer Hedefinizi Belirleyin:

CV oluştur işlemini gerçekleştirirken, başvurduğunuz departmana ya da bölüme göre yetenekli yönlerinizi öne çıkaran yazılar ekleyin. Kendinizin özelliklerini, hedefini anlatırken abartıya kaçmadan kısa ve sade bir dil ile yazın.

2.Kişisel Bilgilerinizi Ekleyin:

CV hazırla işleminde kendi kişisel bilgilerinizi yazın. İsim, Soy isim, doğum tarihi, ülke, şehir ve gerekliyse sürücü belgenizi yazın. Size ulaşabilmeleri için telefon numarası ve aktif şekilde kullandığınız mail adresinizi mutlaka ekleyin.

Bunların dışında medeni durumunuzu ve askerliğinizi yapıp yapmadığınızı da ekleyin. Kariyerinizde seviyeniz, unvanınız ve uzmanlık alanınızı belirtin.

3.Çalışmak İstediğiniz Departmanı Mutlaka Yazın:

Özgeçmişinizi inceleyen kişi sizin hangi bölümde çalışmak istediğinizi bilmek ister. Departmanı ve eklemek istediğiniz ayrıca başka bir şeyi bu bölüme yazmanız gerekir.

Tavsiye: Cvlazim.net platformu ile dakikalar içerisinde online bir şekilde cv profesyonel cv oluşturarak iş hayatında bir adım öne geçebilirsiniz.

4.Sağlık ile ilgili Eğitim Bilgilerinizi Eklemeyi Unutmayın:

Özgeçmiş hazırlama da eğitim bilgilerinizi ters kronolojik sıraya göre yazın. Ayrıntılı olarak anlatmak için; eğitim seviyesi, (Lisans, yüksek lisans, ön lisans gibi) üniversite, başlangıç ve mezuniyet tarihinizi yazın. Okul ortalama puanınız yüksek ise yazmanız önerilir.

5.İş ve Staj Deneyimlerinizi Ekleyin:

CV oluştur işleminde istediğiniz işe girebilmek için deneyim gerekli olduğu için daha önceden çalıştığınız firmaları yazmanız gerekir. Şirket adı, pozisyonu, departmanı, firmaya başlangıç ve bitiş tarihini yazın. Önceden çalıştığınız yerde ne yaptığınızı ve başarılarınızı kısaca ‘İş Açıklaması’ bölümünde anlatabilirsiniz.

Yeni mezun cv oluşturan kişilerin iş deneyimi bulunmayabilir, bu neden ile staj deneyimlerini ve staj esnasında neler öğrendiğini kısaca yazması gerekir. Ekstra olarak okuduğu dönemde kısa kısa çalışmaları olduysa onları de eklemesi işe girmesinde fayda sağlar.

6.Yurtdışı Eğitim, Sertifika Kulüp Üyeliğinizi Ekleyin:

Yurtdışında iş tecrübeniz ya da eğitiminiz, iş ile alakalı aldığınız sertifika ve yine başvurduğunuz iş ile alakalı kulüp üyeliğiniz bulunuyorsa CV hazırla işlemi için yararlı olur. Bu tür fırsatlar yakaladıysanız mutlaka özgeçmişinize ekleyin.

7.Yeteneklerinizi ve Becerilerinizi Yazın:

Öğrendiğiniz Word, Excel, yazılım programlarını ve bildiğiniz yabancı dilleri yazıp karşısına hangi seviyede olduğunuzu belirtin. Bu becerileriniz dışında başvurduğunuz pozisyona özel yazabileceğiniz yetenekleri ekleyin.

8.Referans Bulmaya Çalışın:

CV hazırlama işleminde özellikle yeni mezunlar için referans önemli rol oynar. Bitirdiğiniz bölümün hocalarından ya da staj yaptığınız bölümün yetkili yöneticilerinden iki kişiyi yazmanız sizi diğer yeni mezunlardan çok öne atar. Referans olarak göstereceğiniz kişiyi önceden haber vermeniz gerekebilir. Yazdığınız kişiyi arayıp sizin hakkınızda bilgi almak isteyebilirler.


Personel Sağlık Telegram grubumuza ücretsiz Abone ol, günlük haberler cebine gelsin. Tıkla


PERSONEL SAĞLIK İNSTAGRAM HESABI İÇİN TIKLAYINIZ 

Not: Özgeçmiş hazırlarken imla kurallarına ve yazım yanlışlarına dikkat etmeniz gerekir. Word Office programını kullanıyorsanız 11 ya da 12 punto ile yazmanız gerekir. Yazım biçimi ise ‘’Times New Roman’’ ya da ‘’Arial’’ olması gerekir.

Sercan Yılmaz

banner42
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER