Doktor kardeşinin yaşadıklarını anlattı ve uyardı

Dr. Dağıstan Ayan sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla eve özel servisle gelip serum takanlara dikkat çekti. Ayan, takılan serumlar sonucu “Anafilaksi gelişirse 5 dakika süreniz var” diye uyardı.

Doktor kardeşinin yaşadıklarını anlattı ve uyardı

Dr. Dağıstan Ayan sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı paylaşımlarla kardeşinin başına gelenleri anlatarak uyardı. Ayan, eve özel servislerle gelerek içerisinde vitamin olan serumların anafileksiye (çeşitli zehir, besin maddesi ya da ilaçların kullanımı sonrasında meydana gelen ağır bir alerjik reaksiyon) neden olabileceğine dikkat çekti. 

Anafileksi geliştiğinde hastanın 5 dakika süresi olduğunu belirten Dağıstan Ayan sözlerine “Bu arada farkettiyseniz etrafımızda bir şeylere alerjisi olan o kadar çok insan var ki artık. Eskiden bu kadar yoktu. Alerji kesinlikle çağımızın vebası” şeklinde devam etti.

Dr. Dağıstan Ayan’ın sosyal medya paylaşımları şöyle:


Personel Sağlık Telegram grubumuza ücretsiz Abone ol, günlük haberler cebine gelsin. Tıkla


PERSONEL SAĞLIK İNSTAGRAM HESABI İÇİN TIKLAYINIZ 

“Kardeşim bugün boğaz ağrısı nedeniyle özel bir hastaneye gidiyor. Orda destek amaçlı, içinde sadece ağrı kesici ve vitaminler olan bir serum takılmış. Alerji nedeniye anafilaksi geçirmiş. Doktorlar erken müdahale etmese hayatını kaybedecekti belki. Basit bir vitamin demeyin.. Bunu yazmamın sebebi, son zamanlarda eve özel servislerle gelen içinde vitamin/glutatyon cart curt olan serumlar. Gelip takan kişi hekim değil zaten. Böyle bir durumda anafilaksi gelişirse 5 dk. süreniz var sadece çünkü. Bu arada farkettiyseniz etrafımızda bir şeylere alerjisi olan o kadar çok insan var ki artık. Eskiden bu kadar yoktu. Alerji kesinlikle çağımızın vebası. Her yer plastik, GDO’lu ürünler, hazır paket işlenmiş, şekerli gıdalar. Tabi insan vücudu buna uyum sağlayamıyor.”(Oda Tv)

Güncelleme Tarihi: 25 Nisan 2022, 02:18

Ceren YILDIZ

banner42
YORUM EKLE
YORUMLAR
Alperen
Alperen - 2 hafta Önce

Bende sağlık memuruyum.bir gün hasta oldum acilde arkadaşlar vitaminli serum takalim dediler.ilk olacak tabi.100 cc serum içine bir iki vitamin koydular.Birkac damla gitti gitmedi bir anda domates gibi kızardım.o ana kadar alerji filan hiç bilmem yani.hatirladigim iki dakika içinde müdahale edildi.Ben o panikle damar yolunu filan çekip attim.Kimse bana birsey olmaz demesin.Gercekten vücudun ne tepki vereceğini kimse bilemez.

SIRADAKİ HABER