Hasta ve hasta yakınları tarafından hastaneler ile ilgili artan  hijyen, kağıt havlu ve benzeri malzeme eksikliği, kırık, dökük, arızalar,kantin fiyatları, yemek, muayne sıra  şikayetlerinin ardından hastane içerisinde kedi, köpek hayvanların   hastaların arasında dolaşması hastane personel ve yönetiminin dikkatinden kaçsada tedavi için hastaneye gelen vatandaşların dikkatinden kaçmıyor. Hasa ve hasta yakınları bu durumdan oldukça rahatsız. Hasta ve hasta yakınları sağlık Bakanlığında 663 ile birlikte hizmet kalitesinin artırılması amacı ile  kurulan  Destek  ve Kalite Hizmetleri Müdürlerinin  ne iş yaptıgını merak ediyor ve Sağlık Bakanlığının hastanelerde Klinik Destek Hizmetleri Müdrülüğünün iş alanlarının denetlenmesini ve kontrol edilmesini istiyor.

Bilindiği üzere Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Kadro Standartları İle Çalışma Usul Ve Esaslarına Dair Yönerge'de Destek ve Kalite Hizmetleri Müdürlerinin görev tanımı olraka

"Refakat hizmeti, temizlik, yemek, hasta bakımı, karşılama ve yönlendirme hizmeti gibi hasta ve hasta yakını memnuniyetini artırmak amaçlı sağlık otelciliği hizmetlerinin yürütülmesini sağlamak.
Sağlık tesisinde taşınır, bakım ve onarım, ulaşım, kütüphane, tıbbi fotoğrafhane, iletişim, kuaförlük, bahçe ve çevre düzenlemesi, terzihane, morg ve otopark gibi hizmetlerin yürütülmesini sağlamak." yer almaktadır.  Hasta,hasta yakını ve çalışanların dahi şikayetlerine konu olan ve görev tanımı içersinde yer alan iş ve işlemleri gerçekleştirmeyen Destek ve Kalite Hizmetleri Müdürlüğünün gerekliliği  ve işlevselliği sorgulanmalıdır.

Editör: TE Bilisim