Sağlık turizmi için Türkiye’yi tercih edenlerin sayısı artıyor. Yaşanan artış harcamalara da yansıyor. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, sağlık turizmi için ülkeye gelen bir ziyaretçinin, normal turistin üç katından daha fazla para harcadığını belirterek, “Geçen yıl Türkiye’ye sağlık ve tedavi amacıyla gelen 551 bin 748 turist, kişi başı ortalama 2 bin 13 dolar seviyesinde harcama gerçekleştirdi” dedi.

PAZAR BÜYÜKLÜĞÜ 100 MİLYAR DOLAR

Bağlıkaya, uluslararası alanda, kişi başı sağlık turizmi harcamasının 6 bin 500 dolar seviyesinde, medikal sağlık turizmi pazarının oluşturduğu büyüklüğün ise 100 milyar dolar düzeyine ulaştığını belirtti. Bağlıkaya, turistik amaçlı gelip özel hastane ya da sağlık merkezlerinde saç ekimi, estetik müdahale gibi operasyon geçirenler, 3’üncü yaş turizmi kapsamında ve termal tesislerden faydalanmak amacıyla ülkeye gelenler de eklendiğinde, Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki gelirlerinin geçen yıl itibarıyla yaklaşık 2 milyar dolar seviyesinde olduğunu ifade etti.

TÜRKİYE’NİN PAYI HER YIL %25 ARTIYOR

Bağlıkaya, Türkiye’nin sağlık turizminden aldığı payı her yıl yaklaşık yüzde 25 artırdığına işaret ederek, bu alandan elde edilen geliri dünya sıralamasında en üst seviyeye çıkarmak için “Türkiye” markasının daha fazla tanıtılmaya ve pazarlanmaya ihtiyacı olduğunu bildirdi. Sağlık turizmi için ülkeye gelen bir turistin, normal turistin üç katından daha fazla para harcadığını aktaran Bağlıkaya, Sağlık Bakanlığı’nın 2023 hedefleri arasında tıbbi tedavi amaçlı olarak ülkemize gelen ziyaretçi sayısının 1,5 milyona yükseltilmesi ve sağlık turizmi gelirinin ise en az 5 kat artırılarak 10 milyar dolara ulaştırılması olduğunu hatırlattı. Sağlık Bakanlığı verilerine göre Türkiye’nin dünyada ABD, Almanya, Tayland, Hindistan’ın ardından en çok uluslararası hasta ağırlayan 5’inci ülke olduğuna dikkati çeken Bağlıkaya, “Ülkemize sağlık turizmi kapsamında en çok turist Azerbaycan, Almanya, İngiltere, Gürcistan ve İran’dan geliyor. Bu ülkeleri İspanya, Hollanda, Bulgaristan, Fransa, Rusya, ABD, İtalya, Yunanistan, İsveç gibi ülkeler takip ediyor” dedi.

SOSYAL MEDYA ETKİSİ BÜYÜK

Bağlıkaya, Türkiye’nin sağlık turizmi alanındaki avantajlarına da değinerek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Türkiye, Avrupa, Orta Doğu ve Körfez ülkelerine yakınlığı itibarıyla avantajlı bir konuma sahip.” Bağlıkaya, “Edindiğimiz bilgilere göre kadınlar özellikle bölgesel yağ alma operasyonları diye tabir edilen liposuction, burun estetiği, farklı estetik ameliyatları için taleplerle geliyor. Erkeklerde ise saç ekimi ön plana çıkıyor” ifadesini kullandı. Medicana Sağlık Grubu Uluslararası Hasta Merkezi Direktörü Dr. Murat Kaya da, son dönemde sosyal medyanın sağlık turizmi alanında çok güçlü bir iletişim aracı haline geldiğini belirterek, bu kapsamda Türkiye’ye gelen birçok misafirin, sosyal medya üzerinden teklif aldığını söyledi.

Kaynak:Yeni Şafak

Editör: TE Bilisim