Türkiye Cumhuriyeti Devletinin sağlık alanında attığı keskin adımlar sayesinde özellikle AK Parti hükumetleri döneminde sağlıkta ciddi mesafeler katedildi. Hastanelerin birleştirilmesi, eczanelerin tek tipe düşürülmesi gibi uygulamalar toplumu rahattı. İsteyen istediği hastaneye giderek muayene oldu ve sağlık hizmetinden dilediği gibi faydalandı. Haberimizin konusu ıslak aslının aynısı imzalı ve kaşeli hasta raporunun kabul edilmemesi…

Sağlıkta hal böyleyken kurumlar ve kurumları idare edenlerin bazı uygulamaları yapılan sağlık hizmetlerinin farklı yorumlanmasına sebebiyet verebiliyor.

Söylenmek istenen olay geçtiğimiz günlerde Sivas’ta gerçekleşiyor.

Bir bacağı kasıktan itibaren kesik olan 72 yaşındaki vatandaş devletin kendisine tanıdığı imkanı değerlendirmek istiyor.

Türkiye Cumhuriyeti Sivas Valiliği Sivas İl Sağlık Müdürlüğü Sivas Numune Hastanesi Başhekimliğinden 03.05.2019 tarihili farklı branştaki 9 doktorun imzaladığı bir rapor alınıyor. Bacağı olmayan hasta yaklaşık 4-5 saat boyunca bu doktorların tamamını gezip muayene oluyor.

Hasta raporu aldığında tekerlekli sandalye alması için ayrıca bir reçete ihtiyacınız olacak şeklinde uyarılmıyor. Hasta hasteneden evine gidiyor.

Hasta yakını ilgili raporu istasyon Caddesinde bulunan (Sağlık Hizmetleri) SGK’ya götürüp tekerlekli sandalye almak istediğini belirtiyor. SGK çalışanı raporun tek başına yeterli olmadığını, birlikte ayrıca doktordan reçete getirmesi gerektiğini belirtiyor.

Hasta yakını bacağı olmayan hastayı tekrar hastaneye götürerek reçete yazdırıyor.

Daha sonra bu süreçte raporun aslı kaybediliyor.

Hastaya ait olan ve 25 gün önce hastaneden alınan rapor kağıdı tekrar talep ediliyor. Hastane arşiv birimi raporun aslı gibidir şeklinde imza kaşe yaparak bir örneğini hasta yakınına veriyor.

Daha sonra hasta yakını aslı gibidir imzalı, kaşeli raporu ve reçeteyi alarak SGK’ya gidip işlem yapılmasını talep ediyor.

SGK’da ki personelin işlem yapıp onay vermesi beklenirken rapora ilgili memur “Raporun aslı gereklidir uygun değildir” yazarak hasta yakınına teslim ediyor.

Sonrasında kendisine bu durumda ne yapması gerektiği sorulduğunda müdür ile görüşmesi öneriliyor.

SGK müdürü personeli gibi aslı olmadan işlem yapılamayacağını aslının gerektiğini ifade ettikten sonra hasta yakını hastanenin kendilerine teslim ettiği aslı gibidir imzalı ellerindeki raporla işlem yapmaları gerektiğini belirtiyor.

Vevobahis condensed="" encode="" sans="" style="font-family:">Hastane yetkilileri ile konu görüşüldükten sonra hastanenin de raporun aslının kendilerinde kalması gerektiğini ve veremeyeceklerini ifade ediyor.

Sonuç olarak iki kurum arasında ki ıslak imza, raporun aslı bizde kalmalı, raporun aslını getirmelisiniz gibi cümlelerle hasta mağdur ediliyor.

Hasta ve kamuoyu vicdanı adına Büyük Sivas Medya Grubu olarak soruyoruz?

1 – Aslı gibidir demek ne demektir?

2- Aslını veremeyiz diyen hastane, aslını getirmelisiniz diyen SGK ise arada hastanın ne suçu vardır?

3- Bu hastanın bacağı kesik ve 72 yaşındadır bu kurum çalışanları bu durumun farkında mıdır?

4- Sorunumuzu çözmek için ne yapmalıyız sorusunun cevabı, bize yazı dilekçe yazın size resmi yolla cevap verelim midir?

5- 72 yaşındaki bacağı olmayan bu hasta 4-5 saat tekrar 9 doktoru gezip yeniden rapor mu almalıdır?

6- Vatandaşa bu imkanı sağlayan ve personelin bu ifadeleri kullanmasına sebep olan yönergeyi yazan Devlet aynı Devlet değil midir?

7- Bu şekilde derdini anlatamayan ve ne yapacağını bilemeyen bu durumdaki hastalar benzer durumlarda ne yapmalıdır?

8- Kurumlarda ki işleyişimiz de problem mi vardır?

9- Kurum personeli, kurum müdürü vb. olmak, vatandaş ve çözüm odaklı bakıp meseleleri çözmek midir yoksa yönetmelik, yönerge ezberi mi yapmaktır?

10 – Aynı şey sizin yada bir yakınınızın başına gelse, yani bacağınız olmasa ve size bunlar yapılsa ne düşünürsünüz?

Kaynak:buyuksivas.com

Editör: TE Bilisim