Devlet memurlarının görev yetki ve sorumluluklar kanun ve yönetmelikler belirlenmiştir. Bu nedenle de Anayasa'nın 128. maddesinde – "Devletin, kamu iktisadi teşebbüsleri ve diğer kamu tüzelkişilerinin genel idare esaslarına göre yürütmekle yükümlü oldukları kamu hizmetlerinin gerektirdiği asli ve sürekli görevler, memurlar ve diğer kamu görevlileri eliyle görülür.

Memurların ve diğer kamu görevlilerinin nitelikleri, atanmaları, görev ve yetkileri, hakları ve yükümlülükleri, aylık ve ödenekleri ve diğer özlük işleri kanunla düzenlenir. Ancak, malî ve sosyal haklara ilişkin toplu sözleşme hükümleri saklıdır. Üst kademe yöneticilerinin yetiştirilme usul ve esasları, kanunla özel olarak düzenlenir."hükmü yer almaktadır.

Anayasanın bu maddesine istinaden 657 Devlet Memurları Kanunu ile Devlet memurlarının hizmet şartlarını, niteliklerini, atanma ve yetiştirilmelerini, ilerleme ve yükselmelerini, ödev, hak, yükümlülük ve sorumluluklarını, aylıklarını ve ödeneklerini ve diğer özlük işlerini düzenler.Bu kanunun aynı zamanda sınıflandırma, kariyer ve liyakat esaslarını da belirlemektedir. 657 Devlet Memurları Kanunu Amir durumda olan devlet memurlarının görev ve sorumluluklarını ve Devlet memurlarının görev ve sorumluluklarını da belirlemiştir. Buna göre Devlet memuru

"Devlet memurları kanun ve diğer mevzuatta belirtilen esaslara uymakla ve amirler tarafından verilen görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin iyi ve doğru yürütülmesinden amirlerine karşı sorumludurlar" hükmüne istinaden memurlar  amirlerin verdiği emirleri yerine getirmek ile yükümlüdür.

Bu Kanuna istinaden 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK ile sağlık Bakanlığı Sözleşmeli amir pozisyonunda yer alacak olan  Sözleşmeli yönetci il Sağlık Müdürü, Başkan, Başkan yardımcısı,uzman, Hastane müdürü, müdür yardımcılığı pozisyonlarının görev tanımı  ve kriterlerinin tanımı yapılmıştır.Ayrıca 19 Nisan 2011 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan Hemşirelik Yönetmeliği ile de hemşirelerin görev tanımları yapılmıştır. Bizim anlayamadığımız Anayasa, 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, 663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında KHK  ve Hemşirelik yönetmeliğine uygun yapılmayan Gözetmen hemşire, servis sorumlu hemşire görevlendirmelerine Sağlık Bakanlığının illerdeki temsilcileri İl Sağlık Müdürlükleri ne zamana kadar göz yumacak.

Yine hiçbir kanunda, hiçbir yönetmelikte görev tanımı, sorumluluğu ve yetkisi bulunmayan ama sahada uygulamada Sağlık Bakım Hizmetleri müdür ve müdür yardımcısından sonra en yetkili kişi olarak tanımlanan süpervizör, koordinatör hemşire görevlendirmeleri hangi kanun yada yönetmeliğe dayanılarak yapılmaktadır?

Devlet memurunun kariyer planlaması yasa ve yönetmelikler doğrultusunda yapılması gerekiyor ise süpervizör yada koordinatör hemşire atanma kriterleri nelerdir?

Kanun ve yönetmeliklerde böyle bir görev tanımı yer almıyor ise bu görevlendirmelerin yapılması mevzuatlara uygun mudur?

Hiç bir kanun ve yönetmelikte görev ve yetkisi belirli olmayan süpervizör veya koordinatör hemşirenin verdiği görevleri yapmak gerekli midir?

Hiç bir kanun ve yönetmelikte görev ve yetkisi belirli olmayan süpervizör veya koordinatör hemşirenin verdiği görevleri yapmaz ise yasal sorumluluğu nedir?

Hiç bir kanun ve yönetmelikte görev ve yetkisi belirli olmayan süpervizör veya koordinatör hemşire görevlendirmesi yapılması Kamu Kaynaklarının etkin kullanılması açısından görevlendirenlere sorumluluk yükler mi?

Sağlık Bakanlığının illerdeki temsilcisi İl Sağlık Müdürlükleri  yasa ve yönetmeliklerde yer almayan bu görevlendirmleri daha ne kadar görmezden gelecektir.

Editör: TE Bilisim